Akredytywa dokumentowa jest pisemnym zobowiązaniem banku otwierającego (banku importera) do wypłacenia beneficjentowi akredytywy (eksportera) określonej kwoty pieniężnej w ustalonym terminie. Akredytywa ogranicza ryzyko związane z kontrahentem, realizacją kontraktu, jakością towarów i usług czy nawet brakiem zapłaty.
Akredytywa
zabezpieczenie rozliczeń handlowych
importera odbywa się dopiero
w momencie zaakceptowania wymaganych dokumentów
Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
Skontaktuj się z Doradcą
Zamów kontakt-
Pytania i odpowiedzi
-
Jaki jest okres trwania umowy?
Standardowo okres trwania umowy nie powinien przekraczać 12 miesięcy.
-
Co może stanowić zabezpieczenie dla akredytywy?
Zabezpieczeniem są przewidziane prawem formy prawnych zabezpieczeń, które są akceptowane przez Bank zgodnie z Zasadami przyznawania produktów kredytowych.
-
Jakie dokumenty są wymagane od Klienta?
Wymagane są dokumenty zgodnie z zasadami przyznawania produktów kredytowych oraz zlecenie otwarcia akredytywy dokumentowej i dokument potwierdzający transakcję handlową (kopia kontraktu lub faktura proforma).
-
Jakie są rodzaje akredytyw dostępnych w ofercie Banku?
Akredytywa płatna „at sight” lub płatna w terminie odroczonym, akceptacyjna, negocjacyjna, standby, przenośna, rewolwingowa, zaliczkowa.
-
Formularz kontaktowy
Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.
Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj
Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku
Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.
Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności