Gwarancja bankowa to nieodwołalne zobowiązanie banku (gwaranta), że po złożeniu przez beneficjenta gwarancji żądania zapłaty oraz spełnieniu określonych warunków zapłaty – bank, na pierwsze żądanie, wykona świadczenie pieniężne na rzecz beneficjenta gwarancji. Bank wystawia gwarancje w obrocie krajowym i zagranicznym. W treści gwarancji określa się kwotę, do wysokości której mogą nastąpić wypłaty z gwarancji. Bank udziela różnych gwarancji, w zależności od rodzaju zobowiązania klienta z tytułu zawartej umowy – między innymi: wadialne, zwrotu zaliczki, zapłaty za nabyte towary/usługi, dobrego wykonania umowy.
Gwarancje
zabezpieczenie krajowych i zagranicznych transakcji handlowych
regwarancje
dla firm zawierających transakcje z kontrahentami akceptującymi gwarancje wyłącznie banków zagranicznych, bank wystawia regwarancjeawizowanie gwarancji innych banków
-
Zobacz szczegóły
Bank zajmuje się także awizowaniem klientom gwarancji innych banków. Bank nie podejmuje wtedy zobowiązania, ale zapewnia fachową ocenę merytoryczną awizowanej gwarancji a w przypadku konieczności wykorzystania gwarancji pośredniczy w procesie wystąpienia z roszczeniem.
większa wiarygodność
stosowanie w transakcjach handlowych zabezpieczenia w formie gwarancji zwiększa wiarygodność kontrahentów oraz ułatwia wejście na rynek nowym podmiotomzaangażowanie banku
w gwarancjach bank podejmuje niezależne zobowiązanie zgodnie ze zleceniemwygoda
gwarancje opatrzone podpisem elektronicznym pozwalają na szybki i bezpieczny obieg dokumentównowoczesność, digitalizacja
gwarancje są dostępne za pośrednictwem platformy internetowej PekaoBiznes24 - moduł Gwarancje on-line umożliwia kompleksowe zarządzanie transakcjami i kontrolę nad ich przebiegiemdepozyt gwarancji
mając na uwadze ochronę interesów klienta, bank przyjmuje także od niego w depozyt gwarancje adresowane i przesyłane bezpośrednio do klienta, zapewniając im profesjonalną obsługękorzyści
-
Zobacz szczegóły
Legitymizujące się gwarancją bankową firmy mogą negocjować najbardziej korzystne dla siebie warunki kontraktu gdyż współpraca z nimi nie jest obarczona żadnym ryzykiem. Importer z gwarancją bankową negocjuje sprzyjające mu warunki płatności i cenę. Eksporterowi zaś łatwiej wynegocjować żądane terminy dostawy czy zaliczkową formę płatności.
Rozpoczęcie świadczenia usługi jest uzależnione od pozytywnej oceny kondycji finansowej klienta.
Skontaktuj się z Doradcą
Zamów kontaktFormularz kontaktowy
Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.
Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj
Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku
Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.
Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności