14.10.2020

UWAGA na FAŁSZYWĄ korespondencję z Urzędu Patentowego RP!

Ostrzegamy przed działaniami oszustów, którzy podszywają się pod Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej (UPRP) i wysyłają pisma łudząco podobne do decyzji o udzieleniu praw ochronnych na znaki towarowe. Takie pismo wysyłają przede wszystkim pocztą tradycyjną (rzadziej elektroniczną). Aby zwiększyć wiarygodność, oszuści wykorzystują dawny wzorzec pism UPRP. W treści wiadomości wzywają do wpłaty środków na podstawiony, fałszywy numer rachunku. W ten sposób, dochodzi do wyłudzenia środków z tytułu rzekomego wpisu do rejestru i uzyskaniu prawa ochronnego na znak towarowy.

Jeżeli otrzymasz wezwanie do zapłaty, fakturę lub decyzję, zanim zapłacisz:

  • sprawdź uważnie i upewnij się, czy wezwanie do zapłaty jest z UPRP. Pamiętaj, że UPRP nie wystawia faktur i nie korzysta z usług podmiotów trzecich przy pobieraniu opłat urzędowych,
  • upewnij się, że wpłacasz pieniądze na numer konta UPRP:
    NBP O/O Warszawa: 93 1010 1010 0025 8322 3100 0000

UPRP rozpoczyna wysyłkę dużej serii decyzji o udzieleniu praw ochronnych na znaki towarowe. Przy tej okazji umieścił oficjalne ostrzeżenie na swojej stronie internetowej. Ogłoszenie jest zatytułowane: „12 października 2020 r. rusza wysyłka decyzji udzielających praw ochronnych na znaki towarowe! Zanim zapłacisz ZAWSZE sprawdź numer konta!”. W treści ogłoszenia UPRP podaje:

  • informację o wysyłce,
  • ostrzeżenie o możliwości fałszerstwa i prośbę o wzmożoną czujność,
  • odesłanie do oficjalnego stanowiska UPRP,
  • numer infolinii, na który można zgłosić podejrzaną korespondencję lub zadać dodatkowe pytania. 

Jeśli dostaniesz korespondencję z UPRP i masz jakiekolwiek wątpliwości odnośnie do numeru rachunku czy tez samej wiadomości, skontaktuj się:

  • z infolinią naszego banku pod numerem 22 59 12 232 lub
  • bezpośrednio z infolinią UPRP pod numerem 22 579 05 55.

UPRP umieścił na swojej stronie najnowszy fałszywy dokument datowany na 5 października 2020 r. Poniżej prezentujemy przykład tego fałszywego dokumentu.


Co zrobić, gdy doszło do wpłaty/ przelewu na fałszywy numer rachunku?

Skontaktuj się pilnie z bankiem oraz organami ścigania i przedstaw (jeśli to możliwe) zachowane pismo/ fakturę/ e-maila;

Dodatkowo możesz też zgłosić sprawę do UPRP.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję