23.05.2019

Ostrzegamy przed fałszywymi wiadomościami e-mail, informującymi o zablokowaniu dostępu do konta. Korespondencja wysyłana jest z podszywającej się pod bank skrzynki pocztowej. Prosimy nie klikać w linki umieszczone w takich e-mailach.

W przypadku otwarcia zawartego w wiadomości linku, może nastąpić przekierowanie do strony internetowej, przypominającej do złudzenia stronę Pekao24.

Celem tego ataku jest przechwycenie przez przestępców danych wymaganych do logowania oraz nakłonienie do zainstalowania złośliwego oprogramowania na telefonie komórkowym. Złośliwe oprogramowanie może pozwolić cyberprzestępcom na uzyskanie pełnej kontroli nad urządzeniem, w tym np. przekierowanie rozmów bądź wiadomości SMS.

Przypominamy, że:

  • bank nie wysyła e-maili z informacją o blokadzie konta i prośbą o zalogowanie się do bankowości elektronicznej,
  • bank nigdy nie prosi o podanie pełnego hasła podczas logowania do usług bankowości elektronicznej,
  • nie należy wykorzystywać do logowania się linków zamieszczonych w korespondencji email i w wiadomościach SMS.

W przypadku otrzymania takiej korespondencji, rekomendujemy nie odpowiadanie na nią, nie wysyłanie potwierdzenia jej dostarczenia/otwarcia oraz nie otwieranie zamieszczonych w niej linków. Korespondencję należy skasować.

Jeżeli zalogowałeś się na fałszywej stronie, jak najszybciej zmień hasło lub zablokuj dostęp do bankowości elektronicznej (np. poprzez kontakt z infolinią Banku Pekao SA). W przypadku pobrania złośliwej aplikacji na telefon, należy ją jak najszybciej usunąć.

Jeżeli zauważysz na swoim rachunku jakieś podejrzane operacje/aktywność, powinieneś jak najszybciej zgłosić to do banku.

Bank Pekao SA dba o najwyższy poziom bezpieczeństwa oferowanych usług i produktów oraz stale monitoruje występujące zagrożenia. W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów na stronach serwisów bankowości elektronicznej zamieszczamy komunikaty informujące o pojawiających się zagrożeniach.