12.02.2020

Komunikat w związku z wystąpieniem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej

Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (dalej „Wielka Brytania”) 31 stycznia 2020 r. opuściło Unię Europejską (UE) na podstawie Umowy o wystąpieniu z UE, co też powszechnie określane jest nazwą: „brexit”. Od 1 lutego do 31 grudnia 2020 r. w relacjach UE z Wielką Brytanią obowiązuje okres przejściowy. W tym okresie Wielka Brytania będzie nadal, co do zasady, zobowiązana do stosowania prawa UE.
 
Uregulowane na podstawie umowy wystąpienie Wielkiej Brytanii z UE powinno wyeliminować ryzyko pojawienia się nieprzewidzianych zaburzeń w gospodarce.
Nie można jednak wykluczyć, że sam fakt wystąpienia państwa członkowskiego
z UE, może pociągnąć za sobą pewne zmiany ekonomiczne, w tym wzrost zmienności cen instrumentów finansowych czy też zmiany kursów walutowych, co – biorąc pod uwagę relacje między Bankiem Pekao S.A. a jego Klientami – może mieć wpływ na zobowiązania wynikające ze stosunków umownych.

Warto wskazać, że decyzją Europejskiej Rady ds. Płatności z 7 marca 2019 r., Wielka Brytania będzie mogła być częścią Jednolitego obszaru płatności w euro (SEPA), co gwarantuje możliwość realizacji przelewów SEPA i TARGET w Wielkiej Brytanii.

Brexit w trakcie trwania okresu przejściowego nie powinien, co do zasady,   mieć wpływu, na gruncie prawa polskiego i unijnego, na prawa Klientów, w tym możliwość odstąpienia od umów przez Klientów lub ich zmiany zarówno na warunkach ogólnych określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, jak i w umowach.

Podczas okresu przejściowego UE i Wielka Brytania będą negocjować porozumienie, które ma regulować stosunki pomiędzy krajami członkowskimi UE i Wielką Brytanią po 31 grudnia 2020 roku. Brak zawarcia tej umowy lub przedłużenia okresu przejściowego może spowodować powstanie po 31 grudnia 2020 r. podobnych skutków, które miały być konsekwencją tzw. „hard  brexit”.

Ponadto pragniemy przypomnieć, że zgodnie z obowiązującą Ustawą z 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji, środki deponentów – obywateli Wielkiej Brytanii złożone w polskich bankach, niezależnie od ich miejsca zamieszkania, są objęte gwarancją depozytów do kwoty 100.000 EUR na zasadach określonych w tejże Ustawie.
Bank Pekao S.A. na bieżąco monitoruje rozwój sytuacji związanej z brexitem oraz jego potencjalnymi skutkami. W przypadku zaistnienia okoliczności mających wpływ na relacje pomiędzy Klientami a Bankiem, Bank poinformuje Klientów zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję