Autoryzacja mobilna PeoPay
Nowa, bezpłatna metoda autoryzacji przelewów

Dzięki niej można zatwierdzać operacje zlecone:
- w serwisie internetowym Pekao24,
- za pośrednictwem konsultanta infolinii banku.

Autoryzacja za pomocą powiadomień push w PeoPay to wygodny i szybki sposób akceptowania operacji, ponieważ nie trzeba przepisywać kodów SMS, wystarczy akceptacja operacji w aplikacji.
Z tej metody autoryzacji można korzystać na smartfonach z najnowszymi wersjami aplikacji PeoPay na systemy Android i iOS i dostępem do internetu.
Autoryzacja za pomocą powiadomień push nie dotyczy transakcji zlecanych w aplikacji PeoPay, aplikacji na tablety, serwisie mobilnym m.pekao24.pl. Do autoryzacji transakcji w tych serwisach służyć będą bezpłatne kody SMS (w przypadku aplikacji PeoPay dotyczy transakcji na kwotę powyżej 200 zł).
W przypadku osób, które nie zdecydują się na autoryzację mobilną, ale na autoryzację za pomocą kodów SMS we wszystkich serwisach Pekao24, Bank będzie pobierał opłaty za SMS-y autoryzacyjne zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat.

Jak zmienić obecną metodę autoryzacji na mobilną PeoPay?
Zaloguj się do serwisu internetowego Pekao24 (www.pekao24.pl) , przejdź do sekcji USTAWIENIA > ZARZĄDZANIE AUTORYZACJĄ lub skontaktuj się z konsultantem pod numerem 801 365 365 lub
42 68 38 232 (opłaty wg cennika operatora).

 

Zobacz jak działa autoryzacja PeoPay:

Wybierz autoryzację mobilną PeoPay

Przejdź do Pekao24

1. Zlecasz operację w serwisie internetowym

2. Na telefonie klikasz w powiadomienia push wyświetlone w górnej części ekranu

3. Logujesz się do aplikacji PeoPay PIN-em lub przy użyciu biometrii (np. odciskiem palca). Jezeli jesteś juz zalogowany w aplikacji, to realizacja kolejnych operacji nie wymaga ponownego logowania

4. Sprawdzasz dane i zatwierdzasz operację jednym przyciskiem. Akceptacja płatności powyżej 1000 PLN wymaga dodatkowo podania numeru PIN.

5. W aplikacji otrzymujesz informację o poprawnej autoryzacji...

6. ...natomiast w serwisie internetowym Pekao24 potwierdzenie przyjęcia operacji do realizacji.

PeoPay jest częścią usługi bankowości elektronicznej, której definicja znajduje się na stronie pekao.com.pl/definicje 

  • Pytania i odpowiedzi

    • Jak zacząć korzystać z autoryzacji mobilnej PeoPay?

      Upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji PeoPay dostępnej w Sklepie Play (Android) lub App Store (iOS), a następnie zmień metodę autoryzacji na „PeoPay”. Zmiana metody autoryzacji na PeoPay jest dostępna w bankowości internetowej Pekao24, na infolinii oraz w oddziale banku.

    • Na ilu urządzeniach mogę korzystać z autoryzacji mobilnej?

      Na wszystkich (max. 3), na których jest aktywna aplikacja PeoPay.

    • W których serwisach mogę korzystać z autoryzacji mobilnej?

      Możesz autoryzować mobilnie wszystkie operacje zlecone w bankowości internetowej Pekao24 i serwisie konsultantów. W pozostałych serwisach (m.pekao24.pl, aplikacji PeoPay, Pekao24 na tablety) operacje są akceptowane bezpłatnymi kodami SMS (w PeoPay dotyczy to operacji powyżej 200 PLN).

    • Jak potwierdzić operację, jeżeli nie otrzymałem powiadomienia PUSH?

      Wystarczy, że zalogujesz się do aplikacji PeoPay i po zalogowaniu potwierdzisz operację oczekującą na zatwierdzenie.
      Jeżeli regularnie nie otrzymujesz powiadomień dotyczących realizowanych operacji, sprawdź ustawienia smartfona i uprawnienia aplikacji PeoPay:
      1. W pierwszej kolejności sprawdź czy Twój smartfon jest odpowiednio skonfigurowany, w tym celu upewnij się, że:
      a) smartfon jest połączony z internetem,
      b) nie jest włączony tryb samolotowy / tryb offline,
      c) powiadomienia nie są zablokowane, gdy korzystasz z trybu „Nie przeszkadzać”.
      2. Następnie sprawdź czy aplikacja PeoPay ma nadane w systemie uprawnienia do wyświetlania powiadomień:
      a)  dla systemu Android – wejdź w „Ustawienia” - „Aplikacje” i wybierz PeoPay, a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne (ścieżka może różnić się w zależności od wersji Androida i modelu telefonu) i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
      b) dla systemu iOS - wejdź w „Ustawienia” – „Powiadomienia” i wybierz PeoPay a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
      Alternatywnie, dla każdej operacji możesz także przełączyć się na potwierdzenie kodem SMS, wystarczy kliknąć w link dostępny na podsumowaniu operacji. Kod wysyłany jest na numer telefonu wskazany do SMS, a sam kod jest płatny 0,20 PLN.

    • Jak anulować operację?

      Na ekranie ze szczegółami operacji w PeoPay  naciśnij  „X” i potwierdź anulowanie operacji.

    • Ile czasu mam na akceptację operacji?

      Operację możesz  zautoryzować mobilnie w ciągu 3 minut. Po upływie tego czasu operacja zostanie anulowana i aby ją wykonać  skorzystaj z linka zaprezentowanego w bankowości internetowej Pekao24

Zasady dotyczące Cookies

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.

Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

 

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Administrator danych

Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych

1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych

1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa. Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

  Szczegółowe informacje >>
Klauzula Informacyjna Cookies Polityka prywatności