Autoryzacja
Metodę autoryzacji możesz wybrać podczas aktywacji Pekao24 w oddziale banku lub zmienić ją na inną korzystając z ustawień dostępnych m.in. w serwisie internetowym (w sekcji Bezpieczeństwo -> Metoda autoryzacji) np. na bezpłatną autoryzację w aplikacji PeoPay.
Serwis internetowy | Aplikacja PeoPay | Serwis konsultantów | |
Autoryzacja PeoPay | x | x | |
Kod SMS | x | x | |
PIN | x | ||
Biometria* | x |
*dotyczy zleceń płatniczych do 120 zł, z wyjątkiem płatności zbliżeniowych, które mogą być akceptowane tą metodą do 50 zł.
Jak zmienić obecną metodę autoryzacji na inną, np. mobilną PeoPay?
- zaloguj się do serwisu internetowego Pekao24 (www.pekao24.pl), przejdź do sekcji Ustawienia -> zakładka Bezpieczeństwo i w sekcji Metoda autoryzacji kliknij Zmień.
- lub skontaktuj się z konsultantem pod numerem telefonu 519 222 222 (opłata wg cennika operatora).
-
Autoryzacja PeoPay
-
Bezpłatna i najbezpeczniejsza metoda autoryzacji przelewów za pomocą powiadomień push w aplikacji PeoPay. Dzięki niej można zatwierdzać operacje zlecone:
- w serwisie internetowym Pekao24,
- za pośrednictwem konsultanta infolinii banku.Autoryzacja za pomocą powiadomień push w PeoPay to wygodny i szybki sposób akceptowania operacji, ponieważ nie trzeba przepisywać kodów SMS, wystarczy akceptacja operacji w aplikacji.
Z tej metody autoryzacji można korzystać na smartfonach z najnowszymi wersjami aplikacji PeoPay na systemy Android i iOS i dostępem do internetu. Jeśli wybierzesz autoryzację mobilną, operacje zlecane w PeoPay na kwotę powyżej 120 zł zatwierdzisz kodem PIN (transakcje na kwotę do 120 zł zatwierdzane są biometrią lub PIN-em).W przypadku osób, które korzystają z autoryzacji za pomoca kodów SMS we wszystkich serwisach Pekao24, pobieramy opłaty za SMS-y autoryzacyjne zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat.
Dowiedz się więcej o autoryzacji mobilnej PeoPay
PeoPay jest częścią usługi bankowości elektronicznej, której definicja znajduje się na stronie pekao.com.pl/definicje
-
Pytania i odpowiedzi
-
Jak zacząć korzystać z autoryzacji mobilnej PeoPay?
Upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji PeoPay dostępnej w Sklepie Play (Android) lub App Store (iOS), a następnie zmień metodę autoryzacji na „PeoPay”. Zmiana metody autoryzacji na PeoPay jest dostępna w bankowości internetowej Pekao24, na infolinii oraz w oddziale banku.Na ilu urządzeniach mogę korzystać z autoryzacji mobilnej?
Na wszystkich (max. 3), na których jest aktywna aplikacja PeoPay.W których serwisach mogę korzystać z autoryzacji mobilnej?
Możesz autoryzować mobilnie wszystkie operacje zlecone w bankowości internetowej Pekao24 i serwisie konsultantów.Jak potwierdzić operację, jeżeli nie otrzymałem powiadomienia PUSH?
Wystarczy, że zalogujesz się do aplikacji PeoPay i po zalogowaniu potwierdzisz operację oczekującą na zatwierdzenie.
Jeżeli regularnie nie otrzymujesz powiadomień dotyczących realizowanych operacji, sprawdź ustawienia smartfona i uprawnienia aplikacji PeoPay:
1. W pierwszej kolejności sprawdź czy Twój smartfon jest odpowiednio skonfigurowany, w tym celu upewnij się, że:
a) smartfon jest połączony z internetem,
b) nie jest włączony tryb samolotowy / tryb offline,
c) powiadomienia nie są zablokowane, gdy korzystasz z trybu „Nie przeszkadzać”.
2. Następnie sprawdź czy aplikacja PeoPay ma nadane w systemie uprawnienia do wyświetlania powiadomień:
a) dla systemu Android – wejdź w „Ustawienia” - „Aplikacje” i wybierz PeoPay, a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne (ścieżka może różnić się w zależności od wersji Androida i modelu telefonu) i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
b) dla systemu iOS - wejdź w „Ustawienia” – „Powiadomienia” i wybierz PeoPay a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
Alternatywnie, dla każdej operacji możesz także przełączyć się na potwierdzenie kodem SMS, wystarczy kliknąć w link dostępny na podsumowaniu operacji. Kod wysyłany jest na numer telefonu wskazany do SMS, a sam kod jest płatny 0,20 PLN.Jak anulować operację?
Na ekranie ze szczegółami operacji w PeoPay naciśnij „X” i potwierdź anulowanie operacji.
Ile czasu mam na akceptację operacji?
Operację możesz zautoryzować mobilnie w ciągu 3 minut. Po upływie tego czasu operacja zostanie anulowana i aby ją wykonać skorzystaj z linka zaprezentowanego w bankowości internetowej Pekao24
-
-
-
-
Autoryzacja kodem SMS
-
Autoryzacyjny kod SMS otrzymasz na numer telefonu, który podałeś w bankowości elektronicznej Pekao24.
Każda wiadomość z kodem SMS zawiera zawsze 6 cyfr oraz informacje dotyczące zlecanej transakcji – realizując przelew nie zapomnij sprawdzić, czy zgadza się numer rachunku i kwota.
Pobieramy opłaty za kody SMS zgodnie z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla klientów detalicznych.
-
-
Autoryzacja kodem PIN do bankowości mobilnej w PeoPay
-
Czterocyfrowy kod PIN ustalasz przy pierwszym logowaniu do aplikacji PeoPay. Korzystasz z niego, aby zatwierdzić np.:
- przelew na numer telefonu,
- płatność w sklepie internetowym,
- wypłatę z bankomatu
- czy potwierdzić zmianę ustawień.
-
-
Autoryzacja biometrią
-
Odcisk palca to biometryczna metoda autoryzacji w bankowości mobilnej PeoPay na telefonach, które mają wbudowany czytnik linii papilarnych.
Odciskiem palca możesz zatwierdzić transakcje do 120 zł:
- niezdefiniowany wcześniej przelew krajowy (w tym do US i ZUS),
- przelew krajowy zdefiniowany (wymaga dodatkowej autoryzacji, jeśli tak go zapisałeś),
- przelew na numer telefonu,
- wpłatę bezpośrednią,
- doładowanie dowolnego telefonu komórkowego.
-