Strona w języku ukraińskim:
Dla Twojego bezpieczeństwa niektóre operacje zlecane w Pekao24 (w tym aplikacji PeoPay) wymagają potwierdzenia kodem autoryzacyjnym.
Metodę autoryzacji możesz wybrać podczas aktywacji Pekao24 w oddziale banku lub zmienić ją na inną korzystając z ustawień dostępnych m.in. w serwisie internetowym (w sekcji Bezpieczeństwo -> Metoda autoryzacji) np. na bezpłatną autoryzację w aplikacji PeoPay.

 

W zależności od serwisu Pekao24 rozróżniamy następujące metody autoryzacji:
  Serwis internetowy Aplikacja PeoPay Serwis konsultantów
Autoryzacja PeoPay x   x
Kod SMS x   x
PIN   x  
Biometria*   x  


*dotyczy zleceń płatniczych do 120 zł, z wyjątkiem płatności zbliżeniowych, które mogą być akceptowane tą metodą do 50 zł.
Jak zmienić obecną metodę autoryzacji na inną, np. mobilną PeoPay?

  • zaloguj się do serwisu internetowego Pekao24 (www.pekao24.pl), przejdź do sekcji Ustawienia -> zakładka Bezpieczeństwo i w sekcji Metoda autoryzacji kliknij Zmień.

Zaloguj się do Pekao24>

  • lub skontaktuj się z konsultantem pod numerem telefonu 519 222 222 (opłata wg cennika operatora).
  • Autoryzacja PeoPay

    • Bezpłatna i najbezpeczniejsza metoda autoryzacji przelewów za pomocą powiadomień push w aplikacji PeoPay. Dzięki niej można zatwierdzać operacje zlecone:
       - w serwisie internetowym Pekao24,
       - za pośrednictwem konsultanta infolinii banku.

      Autoryzacja za pomocą powiadomień push w PeoPay to wygodny i szybki sposób akceptowania operacji, ponieważ nie trzeba przepisywać kodów SMS, wystarczy akceptacja operacji w aplikacji.
      Z tej metody autoryzacji można korzystać na smartfonach z najnowszymi wersjami aplikacji PeoPay na systemy Android i iOS i dostępem do internetu. Jeśli wybierzesz autoryzację mobilną, operacje zlecane w PeoPay na kwotę powyżej 120 zł zatwierdzisz kodem PIN (transakcje na kwotę do 120 zł zatwierdzane są biometrią lub PIN-em).

      W przypadku osób, które korzystają z autoryzacji za pomoca kodów SMS we wszystkich serwisach Pekao24, pobieramy opłaty za SMS-y autoryzacyjne zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat.

      Dowiedz się więcej o autoryzacji mobilnej PeoPay

      PeoPay jest częścią usługi bankowości elektronicznej, której definicja znajduje się na stronie pekao.com.pl/definicje

      • Pytania i odpowiedzi

        • Jak zacząć korzystać z autoryzacji mobilnej PeoPay?
          Upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji PeoPay dostępnej w Sklepie Play (Android) lub App Store (iOS), a następnie zmień metodę autoryzacji na „PeoPay”. Zmiana metody autoryzacji na PeoPay jest dostępna w bankowości internetowej Pekao24, na infolinii oraz w oddziale banku.

          Na ilu urządzeniach mogę korzystać z autoryzacji mobilnej?
          Na wszystkich (max. 3), na których jest aktywna aplikacja PeoPay.

          W których serwisach mogę korzystać z autoryzacji mobilnej?
          Możesz autoryzować mobilnie wszystkie operacje zlecone w bankowości internetowej Pekao24 i serwisie konsultantów.

          Jak potwierdzić operację, jeżeli nie otrzymałem powiadomienia PUSH?
          Wystarczy, że zalogujesz się do aplikacji PeoPay i po zalogowaniu potwierdzisz operację oczekującą na zatwierdzenie.
          Jeżeli regularnie nie otrzymujesz powiadomień dotyczących realizowanych operacji, sprawdź ustawienia smartfona i uprawnienia aplikacji PeoPay:
          1. W pierwszej kolejności sprawdź czy Twój smartfon jest odpowiednio skonfigurowany, w tym celu upewnij się, że:
          a) smartfon jest połączony z internetem,
          b) nie jest włączony tryb samolotowy / tryb offline,
          c) powiadomienia nie są zablokowane, gdy korzystasz z trybu „Nie przeszkadzać”.
          2. Następnie sprawdź czy aplikacja PeoPay ma nadane w systemie uprawnienia do wyświetlania powiadomień:
          a)  dla systemu Android – wejdź w „Ustawienia” - „Aplikacje” i wybierz PeoPay, a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne (ścieżka może różnić się w zależności od wersji Androida i modelu telefonu) i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
          b) dla systemu iOS - wejdź w „Ustawienia” – „Powiadomienia” i wybierz PeoPay a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
          Alternatywnie, dla każdej operacji możesz także przełączyć się na potwierdzenie kodem SMS, wystarczy kliknąć w link dostępny na podsumowaniu operacji. Kod wysyłany jest na numer telefonu wskazany do SMS, a sam kod jest płatny 0,20 PLN.

          Jak anulować operację?
          Na ekranie ze szczegółami operacji w PeoPay  naciśnij  „X” i potwierdź anulowanie operacji.

          Ile czasu mam na akceptację operacji?
          Operację możesz  zautoryzować mobilnie w ciągu 3 minut. Po upływie tego czasu operacja zostanie anulowana i aby ją wykonać  skorzystaj z linka zaprezentowanego w bankowości internetowej Pekao24

  • Autoryzacja kodem SMS

    • Autoryzacyjny kod SMS otrzymasz na numer telefonu, który podałeś w bankowości elektronicznej Pekao24.

      Każda wiadomość z kodem SMS zawiera zawsze 6 cyfr oraz informacje dotyczące zlecanej transakcji – realizując przelew nie zapomnij sprawdzić, czy zgadza się numer rachunku i kwota.

      Pobieramy opłaty za kody SMS zgodnie z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla klientów detalicznych.

  • Autoryzacja kodem PIN do bankowości mobilnej w PeoPay

    • Czterocyfrowy kod PIN ustalasz przy pierwszym logowaniu do aplikacji PeoPay. Korzystasz z niego, aby zatwierdzić np.: 

      • przelew na numer telefonu, 
      • płatność w sklepie internetowym, 
      • wypłatę z bankomatu 
      • czy potwierdzić zmianę ustawień.
         
  • Autoryzacja biometrią

    • Odcisk palca to biometryczna metoda autoryzacji w bankowości mobilnej PeoPay na telefonach, które mają wbudowany czytnik linii papilarnych.

      Odciskiem palca możesz zatwierdzić transakcje do 120 zł:

      • niezdefiniowany wcześniej przelew krajowy (w tym do US i ZUS),
      • przelew krajowy zdefiniowany (wymaga dodatkowej autoryzacji, jeśli tak go zapisałeś),
      • przelew na numer telefonu,
      • wpłatę bezpośrednią,
      • doładowanie dowolnego telefonu komórkowego.