Dla Twojego bezpieczeństwa niektóre operacje zlecane w Pekao24 (w tym aplikacji PeoPay) wymagają potwierdzenia kodem autoryzacyjnym.
Metodę autoryzacji możesz wybrać podczas aktywacji Pekao24 w oddziale banku lub zmienić ją na inną korzystając z ustawień dostępnych m.in. w serwisie internetowym (w sekcji Zarządzanie autoryzacją).

Nowa, bezpłatna forma autoryzacji w aplikacji PeoPay, sprawdź>
 

W zależności od serwisu Pekao24 rozróżniamy następujące metody autoryzacji:
  Serwis internetowy Serwis mobilny Aplikacja PeoPay Aplikacja na tablety Serwis konsultantów
Autoryzacja PeoPay x       x
Kod SMS x x x x x
PIN*     x    
Biometria**     x    

*nie dotyczy przelewów krajowych, przelewów na numer telefonu, doładowań oraz skanowania faktur powyżej kwoty 200 zł,
**dotyczy zleceń płatniczych do 200 zł, z wyjątkiem płatności zbliżeniowych, które mogą być akceptowane tą metodą do 50 zł.

Jak zmienić obecną metodę autoryzacji na inną, np. mobilną PeoPay?

  • zaloguj się do serwisu internetowego Pekao24 (www.pekao24.pl), przejdź do sekcji USTAWIENIAZARZĄDZANIE AUTORYZACJĄ i w sekcji Alternatywne metody, w linii z PeoPay kliknij Ustaw jako aktywną.

Zaloguj się do Pekao24>

  • lub skontaktuj się z konsultantem pod numerem 801 365 365 lub 42 68 38 232 (opłaty wg cennika operatora).
  • Autoryzacja PeoPay

    • Nowa, bezpłatna metoda autoryzacji przelewów za pomocą powiadomień push w aplikacji PeoPay. Dzięki niej można zatwierdzać operacje zlecone:
       - w serwisie internetowym Pekao24,
       - za pośrednictwem konsultanta infolinii banku.

      Autoryzacja za pomocą powiadomień push w PeoPay to wygodny i szybki sposób akceptowania operacji, ponieważ nie trzeba przepisywać kodów SMS, wystarczy akceptacja operacji w aplikacji.
      Z tej metody autoryzacji można korzystać na smartfonach z najnowszymi wersjami aplikacji PeoPay na systemy Android i iOS i dostępem do internetu.
      Autoryzacja za pomocą powiadomień push nie dotyczy transakcji zlecanych w aplikacji PeoPay, aplikacji na tablety, serwisie mobilnym m.pekao24.pl. Do autoryzacji transakcji w tych serwisach służyć będą bezpłatne kody SMS (w przypadku aplikacji PeoPay dotyczy transakcji na kwotę powyżej 200 zł).
      W przypadku osób, które nie zdecydują się na autoryzację mobilną, ale na autoryzację za pomocą kodów SMS we wszystkich serwisach Pekao24, Bank będzie pobierał opłaty za SMS-y autoryzacyjne zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat.

      Zobacz jak łatwa jest autoryzacja z PeoPay > (schemat w pdf)

      Dowiedz się więcej o autoryzacji mobilnej PeoPay

      PeoPay jest częścią usługi bankowości elektronicznej, której definicja znajduje się na stronie pekao.com.pl/definicje

      • Pytania i odpowiedzi

        • Jak zacząć korzystać z autoryzacji mobilnej PeoPay?
          Upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji PeoPay dostępnej w Sklepie Play (Android) lub App Store (iOS), a następnie zmień metodę autoryzacji na „PeoPay”. Zmiana metody autoryzacji na PeoPay jest dostępna w bankowości internetowej Pekao24, na infolinii oraz w oddziale banku.

          Na ilu urządzeniach mogę korzystać z autoryzacji mobilnej?
          Na wszystkich (max. 3), na których jest aktywna aplikacja PeoPay.

          W których serwisach mogę korzystać z autoryzacji mobilnej?
          Możesz autoryzować mobilnie wszystkie operacje zlecone w bankowości internetowej Pekao24 i serwisie konsultantów. W pozostałych serwisach (m.pekao24.pl, aplikacji PeoPay, Pekao24 na tablety) operacje są akceptowane bezpłatnymi kodami SMS (w PeoPay dotyczy to operacji powyżej 200 PLN).

          Jak potwierdzić operację, jeżeli nie otrzymałem powiadomienia PUSH?
          Wystarczy, że zalogujesz się do aplikacji PeoPay i po zalogowaniu potwierdzisz operację oczekującą na zatwierdzenie.
          Jeżeli regularnie nie otrzymujesz powiadomień dotyczących realizowanych operacji, sprawdź ustawienia smartfona i uprawnienia aplikacji PeoPay:
          1. W pierwszej kolejności sprawdź czy Twój smartfon jest odpowiednio skonfigurowany, w tym celu upewnij się, że:
          a) smartfon jest połączony z internetem,
          b) nie jest włączony tryb samolotowy / tryb offline,
          c) powiadomienia nie są zablokowane, gdy korzystasz z trybu „Nie przeszkadzać”.
          2. Następnie sprawdź czy aplikacja PeoPay ma nadane w systemie uprawnienia do wyświetlania powiadomień:
          a)  dla systemu Android – wejdź w „Ustawienia” - „Aplikacje” i wybierz PeoPay, a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne (ścieżka może różnić się w zależności od wersji Androida i modelu telefonu) i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
          b) dla systemu iOS - wejdź w „Ustawienia” – „Powiadomienia” i wybierz PeoPay a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
          Alternatywnie, dla każdej operacji możesz także przełączyć się na potwierdzenie kodem SMS, wystarczy kliknąć w link dostępny na podsumowaniu operacji. Kod wysyłany jest na numer telefonu wskazany do SMS, a sam kod jest płatny 0,20 PLN.

          Jak anulować operację?
          Na ekranie ze szczegółami operacji w PeoPay  naciśnij  „X” i potwierdź anulowanie operacji.

          Ile czasu mam na akceptację operacji?
          Operację możesz  zautoryzować mobilnie w ciągu 3 minut. Po upływie tego czasu operacja zostanie anulowana i aby ją wykonać  skorzystaj z linka zaprezentowanego w bankowości internetowej Pekao24

  • Kod SMS

    • Otrzymasz na numer telefonu, który podałeś w Pekao24. Każda wiadomość z kodem SMS zawiera zawsze 6 cyfr oraz informacje dotyczące zlecanej transakcji – realizując przelew nie zapomnij sprawdzić, czy zgadza się numer rachunku i kwota.

      Bank Pekao pobiera opłaty za kody SMS zgodnie z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla klientów detalicznych.

  • PIN w bankowości mobilnej PeoPay

    • Czterocyfrowy kod PIN ustalasz przy pierwszym logowaniu do aplikacji PeoPay. Korzystasz z niego, aby zatwierdzić np. przelew na numer telefonu, płatność w sklepie internetowym, wypłatę z bankomatu czy potwierdzić zmianę ustawień.

  • Biometria

    • Odcisk palca to biometryczna metoda autoryzacji w bankowości mobilnej PeoPay na telefonach, które mają wbudowany czytnik linii papilarnych.

      Odciskiem palca możesz zatwierdzić transakcje do 200 zł:

      - niezdefiniowany wcześniej przelew krajowy (w tym do US i ZUS),

      - przelew krajowy zdefiniowany (wymaga dodatkowej autoryzacji, jeśli tak go zapisałeś),

      - przelew na numer telefonu,

      - wpłatę bezpośrednią,

      - doładowanie dowolnego telefonu komórkowego.

Zasady dotyczące Cookies

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.

Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

 

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Administrator danych

Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych

1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych

1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa. Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

  Szczegółowe informacje >>
Klauzula Informacyjna Cookies Polityka prywatności