Dla Twojego bezpieczeństwa niektóre operacje zlecane w Pekao24 (w tym aplikacji PeoPay) wymagają potwierdzenia kodem autoryzacyjnym.
Metodę autoryzacji możesz wybrać podczas aktywacji Pekao24 w oddziale banku lub zmienić ją na inną korzystając z ustawień dostępnych m.in. w serwisie internetowym (w sekcji Zarządzanie autoryzacją).

Nowa, bezpłatna forma autoryzacji w aplikacji PeoPay, sprawdź>
 

W zależności od serwisu Pekao24 rozróżniamy następujące metody autoryzacji:
  Serwis internetowy Aplikacja PeoPay Serwis konsultantów
Autoryzacja PeoPay x   x
Kod SMS x x x
PIN*   x  
Biometria**   x  

*nie dotyczy przelewów krajowych, przelewów na numer telefonu, doładowań oraz skanowania faktur powyżej kwoty 200 zł,
**dotyczy zleceń płatniczych do 200 zł, z wyjątkiem płatności zbliżeniowych, które mogą być akceptowane tą metodą do 50 zł.

Jak zmienić obecną metodę autoryzacji na inną, np. mobilną PeoPay?

  • zaloguj się do serwisu internetowego Pekao24 (www.pekao24.pl), przejdź do sekcji USTAWIENIAZARZĄDZANIE AUTORYZACJĄ i w sekcji Alternatywne metody, w linii z PeoPay kliknij Ustaw jako aktywną.

Zaloguj się do Pekao24>

  • lub skontaktuj się z konsultantem pod numerem 801 365 365 lub 42 68 38 232 (opłaty wg cennika operatora).
  • Autoryzacja PeoPay

    • Nowa, bezpłatna metoda autoryzacji przelewów za pomocą powiadomień push w aplikacji PeoPay. Dzięki niej można zatwierdzać operacje zlecone:
       - w serwisie internetowym Pekao24,
       - za pośrednictwem konsultanta infolinii banku.

      Autoryzacja za pomocą powiadomień push w PeoPay to wygodny i szybki sposób akceptowania operacji, ponieważ nie trzeba przepisywać kodów SMS, wystarczy akceptacja operacji w aplikacji.
      Z tej metody autoryzacji można korzystać na smartfonach z najnowszymi wersjami aplikacji PeoPay na systemy Android i iOS i dostępem do internetu. Jeśli wybierzesz autoryzację mobilną, operacje zlecane w PeoPay na kwotę powyżej 200 zł zatwierdzisz bezpłatnym kodem SMS (transakcje na kwotę do 200 zł zatwierdzane są PIN-em lub biometrią).

      W przypadku osób, które nie zdecydują się na autoryzację mobilną, ale na autoryzację za pomocą kodów SMS we wszystkich serwisach Pekao24, Bank będzie pobierał opłaty za SMS-y autoryzacyjne zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat.

      Zobacz jak łatwa jest autoryzacja z PeoPay > (schemat w pdf)

      Dowiedz się więcej o autoryzacji mobilnej PeoPay

      PeoPay jest częścią usługi bankowości elektronicznej, której definicja znajduje się na stronie pekao.com.pl/definicje

      • Pytania i odpowiedzi

        • Jak zacząć korzystać z autoryzacji mobilnej PeoPay?
          Upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji PeoPay dostępnej w Sklepie Play (Android) lub App Store (iOS), a następnie zmień metodę autoryzacji na „PeoPay”. Zmiana metody autoryzacji na PeoPay jest dostępna w bankowości internetowej Pekao24, na infolinii oraz w oddziale banku.

          Na ilu urządzeniach mogę korzystać z autoryzacji mobilnej?
          Na wszystkich (max. 3), na których jest aktywna aplikacja PeoPay.

          W których serwisach mogę korzystać z autoryzacji mobilnej?
          Możesz autoryzować mobilnie wszystkie operacje zlecone w bankowości internetowej Pekao24 i serwisie konsultantów.

          Jak potwierdzić operację, jeżeli nie otrzymałem powiadomienia PUSH?
          Wystarczy, że zalogujesz się do aplikacji PeoPay i po zalogowaniu potwierdzisz operację oczekującą na zatwierdzenie.
          Jeżeli regularnie nie otrzymujesz powiadomień dotyczących realizowanych operacji, sprawdź ustawienia smartfona i uprawnienia aplikacji PeoPay:
          1. W pierwszej kolejności sprawdź czy Twój smartfon jest odpowiednio skonfigurowany, w tym celu upewnij się, że:
          a) smartfon jest połączony z internetem,
          b) nie jest włączony tryb samolotowy / tryb offline,
          c) powiadomienia nie są zablokowane, gdy korzystasz z trybu „Nie przeszkadzać”.
          2. Następnie sprawdź czy aplikacja PeoPay ma nadane w systemie uprawnienia do wyświetlania powiadomień:
          a)  dla systemu Android – wejdź w „Ustawienia” - „Aplikacje” i wybierz PeoPay, a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne (ścieżka może różnić się w zależności od wersji Androida i modelu telefonu) i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
          b) dla systemu iOS - wejdź w „Ustawienia” – „Powiadomienia” i wybierz PeoPay a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
          Alternatywnie, dla każdej operacji możesz także przełączyć się na potwierdzenie kodem SMS, wystarczy kliknąć w link dostępny na podsumowaniu operacji. Kod wysyłany jest na numer telefonu wskazany do SMS, a sam kod jest płatny 0,20 PLN.

          Jak anulować operację?
          Na ekranie ze szczegółami operacji w PeoPay  naciśnij  „X” i potwierdź anulowanie operacji.

          Ile czasu mam na akceptację operacji?
          Operację możesz  zautoryzować mobilnie w ciągu 3 minut. Po upływie tego czasu operacja zostanie anulowana i aby ją wykonać  skorzystaj z linka zaprezentowanego w bankowości internetowej Pekao24

  • Kod SMS

    • Otrzymasz na numer telefonu, który podałeś w Pekao24. Każda wiadomość z kodem SMS zawiera zawsze 6 cyfr oraz informacje dotyczące zlecanej transakcji – realizując przelew nie zapomnij sprawdzić, czy zgadza się numer rachunku i kwota.

      Bank Pekao pobiera opłaty za kody SMS zgodnie z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla klientów detalicznych.

  • PIN w bankowości mobilnej PeoPay

    • Czterocyfrowy kod PIN ustalasz przy pierwszym logowaniu do aplikacji PeoPay. Korzystasz z niego, aby zatwierdzić np. przelew na numer telefonu, płatność w sklepie internetowym, wypłatę z bankomatu czy potwierdzić zmianę ustawień.

  • Biometria

    • Odcisk palca to biometryczna metoda autoryzacji w bankowości mobilnej PeoPay na telefonach, które mają wbudowany czytnik linii papilarnych.

      Odciskiem palca możesz zatwierdzić transakcje do 200 zł:

      - niezdefiniowany wcześniej przelew krajowy (w tym do US i ZUS),

      - przelew krajowy zdefiniowany (wymaga dodatkowej autoryzacji, jeśli tak go zapisałeś),

      - przelew na numer telefonu,

      - wpłatę bezpośrednią,

      - doładowanie dowolnego telefonu komórkowego.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję