Google Pay

Płać wygodnie telefonem! Korzystaj z Google Pay!

Prosty, bezpieczny, nowoczesny sposób płacenia w milionach miejsc. Z Google Pay nie potrzebujesz portfela, ani karty płatniczej. Wystarczy telefon, by zapłacić za kawę w mieście, zakupy w internecie, czy wypłacić gotówkę z bankomatu!

szybko z Google Pay wystarczy, że odblokujesz telefon, zbliżysz go do terminala i zapłacone!
wygodnie masz wszystkie karty w jednym miejscu, nie musisz pamiętać o PINach do kart
bezpiecznie podczas płatności w sklepach Google Pay nie udostępnia prawdziwego numeru Twojej karty, więc Twoje dane są bezpieczne
pod kontrolą po każdej płatności otrzymasz powiadomienie o transakcji w telefonie, a także możesz ją sprawdzić w historii rachunku lub karty
wiele kart możesz korzystać z wielu kart, w tym kredytowych

Skontaktuj się z doradcą

Zamów kontakt

Szybka i prosta aktywacja płatności mobilnych w PeoPay.

Jeśli korzystasz z płatności zbliżeniowych PeoPay, a chcesz zacząć korzystać z płatności Google Pay to pobierz najnowszą wersję aplikacji PeoPay na system Android (wersja od 3.50 dostępna już w sklepie Google Play) i dodaj kartę do Google Pay po zalogowaniu się do aplikacji PeoPay i wejściu do sekcji w dolnym prawym rogu Więcej > Metody płatności > Google Pay i dalej postępuj zgodnie z poniższą instrukcją od kroku 2.

Krok 1.

Dodaj kartę do Google Pay w telefonie.

Kliknij ikonkę płatności zbliżeniowych w lewym górnym rogu i potwierdź, że chcesz dodać kartę do Google Pay.

Zaloguj się do aplikacji.

Krok 2.

Wybierz kartę, którą chcesz dodać do płatności Google Pay.

Krok 3.

Jeśli nie posiadasz żadnej karty plastikowej wybierz opcję PeoPay.

Krok 4.

Jeśli dodajesz kartę do Google Pay po raz pierwszy zaakceptuj zgody i regulamin.

Krok 5.

Zatwierdź używaną przez siebie metodą autoryzacji.

Krok 6.

Zaakceptuj warunki korzystania z karty w Google Pay.


Krok 7.

Zweryfikuj swoją kartę wpisując kod, który wysłaliśmy SMS-em.

Krok 8.

Twoja karta została dodana do płatności Google Pay.
Ustaw ją jako domyślną do płatności.

Krok 9.

Możesz teraz płacić zbliżeniowo telefonem.
Wystarczy, że odblokujesz telefon i zbliżysz do terminala.

Pamiętaj, że na telefonie z systemem Android możesz korzystać z jednej metody płatności zbliżeniowych zmieniając aplikację domyślną do płatności w Ustawieniach telefonu w module  NFC i płatności > Dotknij i płać. Ty decydujesz czy korzystać z płatności zbliżeniowych PeoPay czy Google Pay.

Ważne - do transakcji Google Pay nie potrzebujesz dostępu do internetu!

Zobacz film


Gdzie mogę płacić telefonem po dodaniu karty Pekao do Google Pay?

  • zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych,  
  • na stronach www i w aplikacjach mobilnych  
    oraz  
  • wypłacać zbliżeniowo gotówkę z bankomatów (tylko po dodaniu karty Mastercard do Google Pay).

Szukaj oznaczeń:

Włącz aplikację Google Pay jako domyślną formę płatności zbliżeniowej w telefonie, którego używasz na co dzień i działaj

Krok 1.

Odblokuj telefon.

Krok 2.

Przyłóż telefon do czytnika.

Gotowe!

Sprawdź na terminalu status transakcji. Otrzymasz także powiadomienie o płatności na telefon.

Krok 1.

Zatwierdź koszyk.

Krok 2.

Wybierz z dostępnych metod płatności Google Pay oraz kartę, którą chcesz zapłacić.

Krok 3.

Potwierdź płatność i… czekaj na dostawę!

Krok 1.

Znajdź bankomat z czytnikiem zbliżeniowym, odblokuj telefon i przyłóż go do czytnika.

Krok 2.

Na bankomacie wprowadź PIN do karty płatniczej lub aplikacji PeoPay (jeśli została dodana do Google Pay) i następnie postępuj zgodnie z instrukcją na bankomacie.

Czy Google Pay jest bezpieczne?
Podobnie jak w przypadku kart plastikowych, Google Pay umożliwia zrealizowanie tylko niewielkiej liczby płatności bez odblokowywania telefonu i tylko w ramach limitu transakcji niskokwotowej (poniżej 100 złotych). Płatność w sklepie na kwotę powyżej 100 zł możliwa jest tylko w sytuacji gdy telefon został odblokowany na chwilę przed przyłożeniem do terminala. Jeśli nie używasz często telefonu do płatności wyłącz NFC, wtedy Twoje pieniądze będą bezpieczne. Pamiętaj jednak o włączeniu NFC przed płatnością – jeśli tego nie zrobisz płatność i wypłata zbliżeniowa nie będą możliwe.

Jeśli zgubisz Twój telefon lub zostanie skradziony, możesz go znaleźć, zablokować lub wymazać za pomocą usługi Google - Znajdź moje urządzenie. Możesz też zadzwonić na naszą infolinię i poprosić o zawieszenie, usunięcie lub zablokowanie karty/instrumentu płatniczego PeoPay w Google Pay.

Jeśli zablokujesz lub wymażesz swoje urządzenie, nie będzie można korzystać z Google Pay. Jeśli odnajdziesz swoje urządzenie, aby korzystać z Google Pay, odblokuj je i ponownie dodaj swoje karty płatnicze lub instrument płatniczy PeoPay.

Ponieważ Google Pay nie przechowuje danych karty w telefonie, każdy, kto znajdzie lub ukradnie Twój telefon, nie będzie mógł uzyskać dostępu do tych informacji, nawet jeśli jest on odblokowany.

Aby uniemożliwić zapłacenie telefonem przez osobę niepowołaną, nie udostępniaj telefonu nikomu, a jeśli utracisz go – jak najszybciej zadzwoń na naszą infolinię.

Dodatkowe korzyści z Google Pay!
Nadal zbierasz punkty w programie Mastercard Bezenne Chwile, jeśli jesteś jego członkiem i płacisz Google Pay w oparciu o kartę Maestro lub Mastercard. Przysługują Ci też zniżki w Galerii Rabatów. Po prostu – z Google Pay korzyści same się mnożą!

 

PeoPay jest częścią usługi bankowości elektronicznej.
 

  • Pytania i odpowiedzi

    • Co to jest Google Pay?

      Google Pay to szybki i prosty sposób płacenia zbliżeniowego oraz w aplikacjach mobilnych i na stronach mobilnych. Wystarczy podłączyć kartę do płatności poprzez aplikację PeoPay lub w aplikacji Google Pay.

    • Jak mogę zacząć korzystać z Google Pay?

      Należy pobrać lub zaktualizować aplikację PeoPay, a następnie wejść do sekcji Dodaj lub usuń kartę z Google Pay (ścieżka z aplikacji po zalogowaniu do Więcej/ Metody płatności/ Google Pay), wybrać kartę którą chcesz dodać do Google Pay i kliknąć przycisk „Dodaj do GPay”. Aplikacja PeoPay przypomni Ci także o niezbędnych ustawieniach do płatności Google Pay na Twoim telefonie tj. włączeniu NFC i ustawieniu aplikacji Google Pay jako domyślnej w sekcji „Dotknij i zapłać”.
      Po zakończeniu procesu dodawania karty oraz dostosowania ustawień telefon jest gotowy do płatności.

       

    • Jakie są warunki, aby korzystać z Google Pay z Bankiem Pekao S.A.?

      Aby korzystać z płatności Google Pay trzeba :
      a) posiadać urządzenie z systemem Android np. smartfon z anteną zbliżeniową technologią NFC (bezprzewodowa technologia umożliwiająca bezstykową transmisję danych na bliską odległość),
      b) ustawioną blokadę telefonu (Google Pay zaleca ustawienie silnego hasła, kodu lub wzoru do blokady ekranu oraz jeśli to możliwe, używanie odblokowania biometrycznego do płacenia za pomocą urządzenia),
      c) system Android w wersji 5.0 lub nowszej (obecnie Google Pay jest zintegrowany z systemem Android),
      d) posiadać konto Google (konto w domenie gmail) i być zalogowanym do konta na urządzeniu, na którym chcesz korzystać z płatności Google Pay,
      e) posiadać aktywną kartę płatniczą wydaną przez Bank Pekao S.A. (debetową, kredytową lub obciążeniową) lub instrument płatniczy PeoPay (tylko dla użytkowników aktywujących płatności Google Pay w aplikacji PeoPay),
      f) zainstalować aplikację PeoPay (w wersji minimun 3.5) lub aplikację Google Pay – aplikację PeoPay bank udostępnia po zawarciu umowy o usługę bankowości elektronicznej Pekao24,
      g) zaakceptować Regulamin korzystania z kart płatniczych Banku Pekao S.A. oraz instrumentu płatniczego PeoPay w Google Pay dla osób fizycznych oraz
      h) zapoznać się z Informacjami dot. przetwarzania danych osobowych na potrzeby korzystania z płatności Google Pay oraz wyrazić zgodę na przekazanie danych do Google Pay niezbędnych do ich realizacji.

    • Czy korzystanie z Google Pay jest płatne?

      Bank ani Google nie pobierają opłat od aktywacji karty do płatności oraz od płatności bezgotówkowych.

    • Gdzie mogę płacić telefonem po dodaniu karty Banku Pekao S.A. do Google Pay?

      • zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych
      • w aplikacjach mobilnych,
      • w sklepach internetowych przy użyciu metody Google Pay (po zalogowaniu się do konta Google),
      • wypłacać zbliżeniowo gotówkę z bankomatów (tylko po podłączeniu karty Mastercard).
    • Czy mogę płacić Google Pay za granicą?

      Tak, wszędzie tam gdzie sklep czy usługodawca obsługuje płatności zbliżeniowe lub widnieje symbol GPay.

    • Czy muszę mieć dostęp do internetu, aby płacić zbliżeniowo telefonem?

      Płatność zbliżeniowa działa nawet wtedy, jeśli nie masz dostępu do internetu.

    • Czy mogę włączać i wyłączać płatności zbliżeniowe Google Pay?

      Możesz włączać i wyłączać płatności zbliżeniowe poprzez funkcję NFC. NFC znajdziesz tam, gdzie zazwyczaj włączasz WiFi.

    • Czy muszę mieć aplikację Google Pay, aby korzystać z płatności Google Pay?

      Nie, aplikacja Google Pay nie jest konieczna. Kartę do płatności dodasz też poprzez aplikację PeoPay, która jest zintegrowana systemowo z Google Pay. Za pośrednictwem PeoPay zmienisz kartę domyślną do płatności w Google Pay, a także usuniesz z Google Pay.

    • Czy mogę korzystać z płatności Google Pay, jeśli nie korzystam z aplikacji PeoPay?

      Tak, jeśli nie korzystasz z aplikacji PeoPay możesz aktywować kartę płatniczą do płatności Google Pay przez instalację aplikacji Google Pay (aplikacja dostępna w Google Play) na swój telefon. Pamiętaj że, w aplikacji Google Pay musisz podać samodzielnie pełen numer karty, datę ważności oraz kod bezpieczeństwa, a następnie wymagane przez Google dane osobowe.

    • Z jakich kart mogę korzystać w Google Pay?

      Do Google Pay możesz dodać aktywną kartę debetową, kredytową i z odroczonym terminem płatności (obciążeniową) MasterCard i Maestro oraz Visa Debit Gold. Karta nie może mieć wyłączonej funkcji zbliżeniowej.

      W szczególności są to karty wydane przez nasz bank, rozpoczynające się od numerów:
      413513 VISA Debit Gold
      535229 World Elite Debit Mastercard
      535230 Karta MasterCard Debit FX
      535233 Karta MasterCard Debit Gold FX
      557524 MasterCard Debit Standard
      557525 MasterCard Debit Gold
      676122 Maestro
      514905 Pekao MasterCard Platinum
      515114 Karta kredytowa Elastyczna
      518797 Złota Eurokarta
      518798 Złota Eurokarta
      518798 Pekao MasterCard Credit Gold
      520624 Eurokarta
      520625 Eurokarta
      520625 Pekao MasterCard Credit Silver
      524750 Pekao MasterCard Credit Gold
      545158 Pekao World Elite MasterCard
      526771 Pekao MasterCard Credit
      526459 Pekao MasterCard Credit Silver, Pekao MasterCard Maltańska, Pekao MC Fundacja na Ratunek Dzieciom

    • Co to jest PeoPay – biała karta, która podstawia mi się w aplikacji PeoPay do dodania w Google Pay?

      „Biała karta z logo PeoPay” jest to instrument płatniczy PeoPay, generowany tylko dla użytkowników aplikacji PeoPay, który możesz dodać do płatności Google Pay tak jak kartę plastikową i dokonywać transakcji w ramach rachunku przypisanego do aplikacji PeoPay oraz w ramach dziennych limitów płatności i wypłat ustawionych w aplikacji PeoPay w sekcji Bezpieczeństwo .

    • Czy mogę dodać jedną kartę do kilku urządzeń?

      Tak, możesz dodać kartę do kilku urządzeń. Każda karta dodana na nowe urządzenie wymaga od Ciebie jej weryfikacji.

    • Czy mogę dodać wiele kart do płatności Google Pay na moim telefonie?

      Tak. Można dodać kilka kart do płatności Google Pay na tym samym telefonie.

    • Jak potwierdzam transakcje w Google Pay?

      Jeśli płacisz zbliżeniowo, odblokuj telefon i przyłóż do terminala. Transakcja zostanie rozliczona z rachunku karty domyślnej w Google Pay. Informację o dokonanej transakcji otrzymasz na terminalu i w telefonie – dostaniesz powiadomienie o zrealizowanej transakcji. Transakcję znajdziesz także w historii rachunku lub na rachunku karty w PeoPay lub serwisie internetowym Pekao24.

    • Czy z Google Pay wypłacę gotówkę z bankomatu?

      Tak, wypłaty gotówki są możliwe w bankomatach, które posiadają czytnik zbliżeniowy. Ta funkcjonalność jest obecnie dostęna dla kart Mastercard dodawanych do Google Pay. Przy każdej wypłacie wymagane jest podanie PIN do karty lub aplikacji PeoPay (jeśli do Google Pay został dodany instrument płatniczy PeoPay).

    • Czy będę widzieć transakcje zrobione Google Pay w historii transakcji?

      Tak, przy czym transakcje będą opisane jako transakcje kartą płatniczą lub płatność PeoPay (jeśli do Google Pay został dodany instrument płatniczy PeoPay).

    • Jak dokonać płatności inną kartą niż domyślna?

      Należy przed transakcją zmienić kartę domyślną w aplikacji PeoPay lub aplikacji Google Pay.


       

    • Gdzie mogę zmienić kartę domyślną do płatności w Google Pay?

      Aby ustawić kartę Pekao domyślną do płatności zbliżeniowych w Google Pay trzeba zalogować się do aplikacji PeoPay i wejść do sekcji Dodaj lub usuń kartę z Google Pay (ścieżka z aplikacji po zalogowaniu do Więcej/ Metody płatności/ Google Pay), wybrać kartę którą chcesz dodać ustawić jako domyślną i na szczegółach danej karty dodanej do Google Pay kliknąć czerwony przycisk USTAW KARTĘ JAKO DOMYŚLNĄ, następnie potwierdzić ustawienie. Po zatwierdzeniu dana karta zostanie ustawiona jako domyślna do płatności zbliżeniowych w Google Pay.

    • Gdzie mogę usunąć kartę z Google Pay?

      Kartę można usunąć w aplikacji PeoPay po zalogowaniu się do aplikacji i po wejściu do menu Więcej/ Metody płatności/ Google Pay, należy wybrać kartę, która jest dodana do Google Pay i kliknąć przycisk „Usuń kartę z Google Pay” lub skontaktować się z infolinią banku.

    • Czy usunięcie karty z telefonu, skutkuje zastrzeżeniem karty plastikowej?

      Nie, karta plastikowa nadal pozostaje aktywna, chyba że zgłosisz dyspozycję jej blokady lub zastrzeżenia.

    • Czy zablokowanie karty płatniczej umożliwia dokonywanie transakcji kartą dodaną do Google Pay?

      Nie, w przypadku zablokowania lub zastrzeżenia karty, karta (token) w Google Pay jest zawieszany i niedostępny do płatności.

    • Co to jest token?

      Jest to wirtualny numer karty wydany na dane urządzenie i umożliwiający dokonywanie płatności w ciężar rachunku zapisanej karty. Token wydawany jest na każde urządzenie oddzielnie. Do jednej karty może być wydanych klika tokenów.

    • Co się stanie, gdy zmienię urządzenie?

      Tokeny zostaną usunięte z obecnego urządzenia po resecie ustawień telefonu lub po prostu usunięciu ich przez PeoPay lub aplikację Google Pay. Aby korzystać z płatności zbliżeniowych na nowym urządzeniu należy aktywować płatności Google Pay w aplikacji PeoPay lub pobrać aplikację Google Pay i dodać wybraną kartę płatniczą do płatności.

    • W jaki sposób zabezpieczone są moje płatności?

      Przed dodaniem kart do aplikacji Google Pay w celu płatności zbliżeniowych, musisz ustawić blokadę ekranu na swoim urządzeniu. Jeśli wyłączysz blokadę ekranu, Google Pay automatycznie usunie tokeny z Twojego urządzenia dla większego bezpieczeństwa. Aby dokonać płatności na wyższe kwoty (powyżej 100 złotych), konieczne będzie odblokowanie telefonu. W przypadku niektórych niewielkich płatności nadal nie trzeba będzie odblokowywać ekranu. Google Pay zaleca ustawienie silnego hasła, kodu lub wzoru do blokady ekranu oraz, jeśli to możliwe, używanie odblokowania biometrycznego do płacenia za pomocą urządzenia.

    • Co mam zrobić jeśli zgubię telefon?

      Jeśli zgubisz Twój telefon lub zostanie skradziony, możesz go znaleźć, zablokować lub wymazać za pomocą usługi Google - Znajdź moje urządzenie. W takiej sytuacji koniecznie zadzwoń na naszą infolinię i poproś o zawieszenie, usunięcie lub zablokowanie karty/instrumentu płatniczego PeoPay w Google Pay.
      Jeśli zablokujesz lub wymażesz swoje urządzenie, nie będzie można korzystać z Google Pay. Jeśli odnajdziesz swoje urządzenie, aby korzystać z Google Pay, odblokuj je i ponownie dodaj swoje karty płatnicze lub instrument płatniczego PeoPay.
      Ponieważ Google Pay nie przechowuje danych karty w telefonie, każdy, kto znajdzie lub ukradnie Twój telefon, nie będzie mógł uzyskać dostępu do tych informacji, nawet jeśli jest on odblokowany. Ponieważ za pomocą Google Pay można dokonywać niewielkiej liczby transakcji i tylko w ramach limitu transakcji niskokwotowej (poniżej 100 zł) jedynie po
      wzbudzeniu ekranu urządzenia i zbliżeniu go do czytnika zbliżeniowego ważne jest, by w takiej sytuacji jak najszybciej zawiesić, usunąć lub zablokować kartę na infolinii naszego banku.

    • Czy zawsze będę mógł użyć odblokowania swojego urządzenia do uwierzytelniania?

      W niektórych przypadkach, na przykład podczas wypłacania pieniędzy z bankomatów zbliżeniowych lub płacenia u sprzedawców ze starszymi wersjami terminali płatniczych (które nie obsługują nowej formy uwierzytelniania), nadal może być konieczne użycie kodu PIN karty płatniczej lub do aplikacji płatniczej (jeśli dodany został instrument płatniczy PeoPat) jako metody uwierzytelniania.

    • Mam więcej pytań na temat Google Pay, gdzie mogę znaleźć więcej informacji?

      Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie zadzwoń na infolinię banku pod numer telefonu 801 365 365 lub odwiedź stronę pomocy Google Pay , aby dowiedzieć się więcej o Google Pay.

  • Pliki do pobrania

    Regulamin korzystania z kart płatniczych Banku Pekao S.A. oraz instrumentu płatniczego PeoPay w Google Pay dla osób fizycznych

    Pobierz plik

Wybierz dogodną formę kontaktu

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Strona korzysta z reCAPTCHA i obowiązują polityka prywatności oraz warunki korzystania z usług Google.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję