Do 1956 roku wyłącznie państwo posiadało prawo skupu i sprzedaży obcych walut oraz dokonywania operacji walutowych z zagranicą za pośrednictwem uprawnionych banków. Bankowi Pekao powierzono więc zadania związane z tzw. "eksportem wewnętrznym". Powstanie żelaznej kurtyny znacząco przekładało się na codzienne życie. Normą stały się braki w zaopatrzeniu i kolejki. A rodzina za granicą dawała możliwość kontaktu ze światem i dostępu do dóbr, o których przeciętny mieszkaniec PRL mógł wówczas tylko pomarzyć. Zaczęły funkcjonować tzw. paczki Pekao - opracowano listę różnych paczek zawierających konkretne produkty, które adresat otrzymywał po wpłaceniu określonej kwoty przez nadawcę za granicą. W 1949 r. wartość sprzedanych towarów w ramach eksportu wewnętrznego wyniosła ponad 300 tys. dolarów. Sześć lat później ta kwota sięgnęła blisko 6,5 mln dolarów. Po zliberalizowaniu prawa dewizowego, kiedy klienci za dolary mogli sami dokonywać zakupów w ramach "eksportu wewnętrznego" znacznie wzrosła liczba operacji, w 1957 z Centrali wydzielony został pierwszy Oddział krajowy, a rok później na roku Rynku Głównego i Szewskiej utworzono Oddział w Krakowie, który przez kilkadziesiąt lat pełnił rolę podobną do ekskluzywnego domu handlowego.
 
Powrót do listy

Zasady dotyczące Cookies

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.

Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

 

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Administrator danych

Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych

1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych

1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa. Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

  Szczegółowe informacje >>
Klauzula Informacyjna Cookies Polityka prywatności