Mobilna

galeria plakatu

Sztuka na jedno kliknięcie w Twojej aplikacji PeoPay.

Ada Zielińska

Kiedy sztuka kreuje biznes – tym hasłem, w 2022 r., Bankowość Prywatna Banku Pekao S.A. promowała 25-lecie swojego istnienia na rynku. To wtedy w banku dokonano pierwszej na świecie tokenizacji sztuki w uniwersalnej instytucji finansowej. Stokenizowano dzieło Rafała Bujnowskiego „Ściana pracowni”, a jego fragmenty zostały naniesione na karty płatnicze. To wtedy też trójka artystów stworzyła jubileuszowe, unikatowe plakaty inspirowane motywem przewodnim Żubr na Wall Street. Kaja Renkas, Błażej Ostoja Lniski i Lex Drewinski są autorami piętnastu prac, które można podziwiać w wirtualnej galerii sztuki Banku Pekao. Do tego grona dołącza właśnie Ada Zielińska – graficzka i ilustratorka młodego pokolenia. Jej prace będą nowym, wyjątkowym tłem w aplikacji mobilnej PeoPay dla klientów bankowości prywatnej.

Ada Zielińska

Zajmuje się szeroko pojętą grafiką i ilustracją. W swoich pracach łączy nowoczesność z nostalgią lat 70. i 80. Nie kryje zamiłowania do technik analogowych i wykorzystuje je przy każdej nadarzającej się okazji. 
Wykładowczyni Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Nagrodzona m.in. złotą nagrodą KTR, laureatka Nagrody Miasta Gdańska dla Młodych Twórców w Dziedzinie Kultury 2021. Ma na koncie współpracę m.in. z takimi markami i instytucjami jak: Adobe, Netflix, Levi's, Spotify, Domestika, CD Projekt RED, „Fast Company Magazine”, „New Scientist Magazine”, Muzeum Narodowe w Gdańsku i inni.

Nowe tła aplikacji mobilnej PeoPay są utrzymane w kolorystyce oraz estetyce identyfikacji wizualnej bankowości prywatnej Banku Pekao S.A. i są dedykowane wyłącznie tej grupie klientów. Dominuje minimalizm, proste formy, elegancja, a także odcienie grafitu, czerni, beżu i złota. 

„Podczas procesu tworzenia kierowałam się przede wszystkim funkcjonalnością i czytelnością. Moim celem było stworzenie ilustracji, która nie tylko estetycznie się prezentuje, ale także praktycznie współgra z interfejsem użytkownika. 

Przy projekcie wykorzystałam kolorystykę marki, obejmującą odcienie beżu, złota oraz przełamanej czerni. Abstrakcyjne formy pozostawiają pole do wielu interpretacji i tworzenia własnych historii. W tym przypadku skupiam się bardziej na emocjach i odbiorze dzieła, które zawsze jest indywidualne.”
 

Zapraszając do współpracy Adę Zielińską, bank poszerzył portfolio współpracy ze współczesnymi artystami. Prace Renkas, Ostoi Lniskiego i Drewinskiego stworzone dla Pekao, można było oglądać m.in. w Muzeum Plakatu na warszawskim Wilanowie oraz na ogrodzeniu Łazienek Królewskich. Z kolei obraz Bujnowskiego niebawem będzie zdobił przestrzeń dla klientów bankowości prywatnej w nowej siedzibie banku.