Profil zaufany

Skorzystaj z identyfikacji elektronicznej, dzięki której załatwisz sprawy urzędowe online. Sprawdź, jak założyć profil zaufany z Pekao24.

Wygoda korzystania z profilu zaufanego

Nie ograniczaj się do godzin, w których pracują urzędy. Dzięki profilowi zaufanemu to Ty decydujesz, kiedy wypełniasz wniosek.

Logowanie do ZUS i wielu innych urzędów

Nie trać czasu na wizytę w urzędach, oczekiwanie w kolejkach i dojazdy. Profil umożliwia m.in. logowanie do ZUS czy Internetowego Konta Pacjenta.

Dostęp do różnych placówek administracji publicznej

Możesz załatwić dziesiątki różnych spraw w urzędach działających w Twojej okolicy i w całej Polsce

Załóż Profil Zaufany

Zaloguj się

  Załóż Profil Zaufany  

Co to jest profil zaufany?


Profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznych administracji publicznej. Umożliwia złożenie elektronicznego podpisu zaufanego. Pozwala na składanie wybranych wniosków, podań, deklaracji online bez wizyty w urzędzie lub na poczcie.

Profilem zaufanym można potwierdzać swoją tożsamość również w sprawach związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą.  

Aby skorzystać z profilu zaufanego potrzebna będzie bankowa tożsamość PekaoID, którą utworzysz bezpłatnie, korzystając z serwisu internetowego Pekao24.

Sprawdź, co daje profil zaufany:

  • Zarejestrujesz się na szczepienie przeciwko COVID-19, sprawdzisz swoje e-recepty, e-zwolnienia i e-skierowania w serwisie pacjent.gov.pl (Internetowe Konto Pacjenta).
  • Sprawdzisz i złożysz dokumenty rozliczeniowe w Urzędzie Skarbowym.
  • Zgłosisz utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego.
  • Wystąpisz o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).
  • Sprawdzisz swoje punkty karne.
  • Załatwisz sprawy urzędowe dla swojej rodziny: świadczenia rodzicielskie, świadczenie z funduszu alimentacyjnego.
  • Zalogujesz się do PUE – ZUS. Złożysz i sprawdzisz dokumenty np. wysokość składki odprowadzanej przez ZUS do  OFE czy obliczysz prognozowaną wysokość emerytury.
  • Zgłosisz sprzedaż samochodu.
  • Złożysz wniosek o rejestrację działalności gospodarczej.
  • Złożysz wniosek o dowód osobisty dla dziecka, które nie ukończyło 12 lat.
  • Złożysz wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny lub wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny.
  • Uzyskasz odpis aktu stanu cywilnego.
  • Złożysz deklarację na podatek od nieruchomości.
  • Złożysz wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej.
Jak utworzyć profil zaufany korzystając z Pekao24

Jeśli rachunek w Banku Pekao S.A. został otwarty zdalnie (przez internet lub telefonicznie), to przed złożeniem wniosku zapraszamy Cię do dowolnej placówki. Niezbędna będzie weryfikacja Twojego dokumentu tożsamości. 

Jeśli masz już dostęp do konta w bankowości elektronicznej Pekao24, a twój dokument tożsamości został potwierdzony:

  • możesz zalogować się do e-urzędu za pomocą bankowości elektronicznej Banku Pekao S.A., a następnie utworzyć PekaoID oraz profil zaufany

lub

  • kliknij pz.gov.pl , wybierz opcję uzyskania profilu zaufanego za pomocą banku, kliknij Bank Pekao S.A. i zaloguj się do Pekao24. Następnie złóż wniosek o wydanie PekaoID i profilu zaufanego.

Nie masz konta w Banku Pekao S.A.? Złóż wniosek o konto.

Jak założyć profil zaufany

Krok 1:

Na stronie rejestracji Profilu Zaufanego, wybierz "Bank lub inny dostawca tożsamości", a następnie kliknij ikonę Banku Pekao S.A. (z żubrem).

Krok 2:

Zaloguj się do serwisu Pekao24 podając swój login i hasło.

Krok 3:

Jeśli nie masz PekaoID, utworzymy je dla Ciebie, a następnie zalogujemy do rządowego serwisu pz.gov.pl. Jeżeli posiadasz już PekaoID, wykonamy tylko proces identyfikacji elektronicznej (logowania) do pz.gov.pl.

Krok 4:

W serwisie pz.gov.pl wprowadź swoją unikalną nazwę użytkownika, zaznacz oświadczenie i wybierz Zarejestruj się.

Krok 5:

Zaakceptuj operację utworzenia profilu zaufanego kodem SMS lub aplikacją mobilną PeoPay. Na adres e-mail otrzymasz potwierdzenie wykonanej operacji.

Jak przedłużyć profil zaufany?
  1. Wejdź na stronę https://pz.gov.pl, kliknij w prawym, górnym rogu Zaloguj się, a następnie wybierz Zaloguj się przy pomocy banku lub innego dostawcy. Kliknij logo Banku Pekao S.A.  
  2. Wpisz numer klienta lub nazwę użytkownika i przejdź dalej. Uzupełnij wybrane znaki i hasła.  
  3. Wybierz Mój Profil zaufany i skorzystaj z opcji Przedłuż ważność.
  4. Potwierdź operację kodem SMS, który dostaniesz od serwisu pz.gov.pl. Następnie zaakceptuj dyspozycję w serwisie internetowym Pekao24 za pomocą używanej przez Ciebie metody autoryzacji, tj. kodem SMS  lub aplikacją mobilną PeoPay.

Jak działa profil zaufany?

Profil zaufany jest rodzajem uwierzytelnienia tożsamości w internecie. Umożliwia bezpieczne korzystanie z usług administracji publicznej online. Podpis profilem zaufanym jest tak samo honorowany, jak złożenie dokumentów osobiście w placówce. 

Jak skorzystać z profilu zaufanego?

  1. Na stronie e-urzędu wbierz usługę, która Cię interesuje.
  2. Wybierz logowanie za pomocą profilu zaufanego, a następnie logo naszego banku.
  3. Po zalogowaniu do serwisu Pekao24 potwierdź dyspozycję za pomocą kodu SMS lub aplikacji mobilnej PeoPay. Automatycznie zostaniesz przeniesiony na stronę urzędu, gdzie sprawdzisz status swojej sprawy lub wypełnisz wniosek (np. o dowód osobisty).
  4. Jeżeli wysyłasz wniosek, podanie lub pismo do urzędu podpisujesz je podpisem zaufanym, czyli potwierdzasz swój podpis za pomocą kodu SMS lub aplikacji PeoPay.



 

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Strona korzysta z reCAPTCHA i obowiązują polityka prywatności oraz warunki korzystania z usług Google.