Bezpieczne bankownie

 

7 złotych zasad bezpiecznego bankowania

  1. Korzystaj z bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji PeoPay. Dzięki temu:

PeoPay bezpieczne bankowanie

 

  1. Unikaj gotówki i płać zbliżeniowo kartą lub telefonem do 100 zł bez PINu.

  1. Kupuj w internecie z dostawą do domu.

  1. Ogranicz wizyty w placówkach banku.
    Dla naszego wspólnego bezpieczeństwa i zmniejszenia ryzyka zakażenia, w placówce może przybywać jednocześnie ograniczona liczba klientów. Jeśli masz objawy choroby nie przychodź do placówki. Pracownik może odmówić obsługi. Pamiętaj, że skróciliśmy godziny pracy naszych placówek.

  1. Jeśli w placówce są już klienci, zachowaj ostrożność i zaczekaj na zewnątrz.
    Doradca zaprosi Cię do środka po zakończeniu obsługi innego klienta.

  1. Utrzymuj odległość min. 2 metrów między osobami.
    Również na zewnątrz placówki.

  1. Wybierz zdalny kontakt z naszymi pracownikami za pomocą:
    czatu, wideo przez bankowość elektroniczną Pekao24, aplikacji PeoPay lub telefonu.

Ograniczajmy ryzyko zakażenia w placówkach

Od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 -12:00 osoby powyżej 60. roku życia obsługiwane będą poza kolejnością. Przed wizytą w placówce prosimy o sprawdzenie godzin pracy i dostępności danej placówki w wyszukiwarce placówek.

Minimalizując ryzyko zakażenia, wprowadziliśmy ograniczenia liczby osób przebywających wewnątrz placówek.

Jeśli w placówce są już klienci zaczekaj na zewnątrz. Doradca zaprosi Cię do środka po zakończeniu obsługi innego klienta.

Utrzymuj bezpieczny dystans - zachowaj odległość przynajmniej 2 metra od pozostałych osób.

Nie przychodź do placówki, jeśli masz objawy przeziębienia lub grypy, duszności, gorączkę.
W takiej sytuacji skorzystaj z bankowości elektronicznej Pekao24, aplikacji PeoPay lub zadzwoń na naszą Infolinię +48 (22) 59 12 232.

Do naszych placówek dostarczamy środki dezynfekujące i maseczki. Systematycznie dezynfekujemy klawiaturę bankomatów i komputerów na stanowiskach internetowych, klamki, balustrady, uchwyty, telefony. Zwiększyliśmy również częstotliwość sprzątania placówek.

Zapewnij sobie zdalny dostęp do swoich środków i spraw bankowych

Korzystaj z bankowości internetowej Pekao24 i aplikacji PeoPay:
Sprawdzisz saldo konta, historię przelewów, pobierzesz potwierdzenie transakcji

sprawdzisz saldo konta, historię przelewów, pobierzesz potwierdzenie transakcji

Zapłacisz za zakupy w Internecie

zapłacisz za zakupy w Internecie

Zamówisz kartę do konta

zamówisz kartę do konta

Wykonasz opłaty za rachunki i inne przelewy krajowe

opłacisz rachunki i wykonasz przelewy krajowe

Założysz lokatę

założysz lokatę

Weźmiesz pożyczkę

weźmiesz pożyczkę

Doładujesz telefon

doładujesz telefon

Załatwisz sprawy urzędowe przez Profil Zaufany

załatwisz sprawy urzędowe przez Profil Zaufany

Unikaj gotówki - korzystaj z płatności zbliżeniowych i mobilnych (płać aplikacją PeoPay, kodami BLIK, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit).

Ułatwienia dla pożyczkobiorców / kredytobiorców

Pożyczaj pieniądze w Banku Pekao S.A. bezpiecznie i bez wychodzenia z domu

Jeśli jesteś naszym klientem:

  • i korzystasz z serwisu Pekao24 lub aplikacji mobilnej PeoPay − zaloguj się i weź pożyczkę Klik Gotówkę online 24/7
    - bezpiecznie i bez wychodzenia z domu otrzymasz pieniądze na swój rachunek w ciągu 30 sekund od zatwierdzenia umowy,
  • jeśli nie korzystasz z Pekao24 lub PeoPay – sprawdź jak możesz aktywować bankowość internetową TUTAJ.
  • Rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) pożyczki wynosi 13,25% na podstawie przykładu reprezentatywnego wg stanu na dzień 09.07.2020r.

    Jeśli wolisz skorzystać z pożyczki w placówce, skontaktuj się z nami pod numerem Infolinii 48 (22) 5912232. Możesz wypełnić też formularz kontaktu, wtedy do Ciebie oddzwonimy. Przyjmiemy wniosek i umówimy spotkanie w wybranej placówce, aby podpisać umowę. Przeczytaj 7 złotych zasad bezpiecznego bankowania.

    Jeśli jesteś zainteresowany kredytem mieszkaniowym - wniosek o kredyt możesz złożyć bez wychodzenia z domu. Większość formalności załatwisz przez telefon, a wymagane dokumenty dostarczysz w formie elektronicznej. Do oddziału zaprosimy Cię w celu podpisania umowy. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w serwisie Pekao24, na czacie oraz na infolinii.

    Zachęcamy do aktywacji i korzystania z serwisu bankowości elektronicznej Pekao24. Teraz możesz aktywować bankowość elektroniczną także zdalnie. Przeczytaj 7 złotych zasad bezpiecznego bankowania.

    Jeśli spłacasz w naszym banku kredyt studencki:

    W związku z trwającym stanem epidemicznym, termin weryfikacji statusu studenta/ doktoranta (dostarczenie ważnej legitymacji lub dyplomu ukończenia studiów) w kredytach studenckich, zostaje wydłużony do 31 października 2020 roku. Oznacza to, że studentom/ doktorantom, którzy spełniają jeszcze warunki umowy, transze kredytu studenckiego za czerwiec i lipiec wypłacimy bez konieczności wizyty studenta/ doktoranta w oddziale. Potwierdź status studenta lub doktoranta do 31 października 2020 r.

    Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

    Ustawowe zawieszenie wykonania umowy kredytu/pożyczki

    Jeśli po 13 marca 2020 r. utraciłeś pracę lub inne główne źródło dochodu, możesz złożyć wniosek o ustawowe zawieszenie wykonania umowy kredytu lub pożyczki. Ta możliwość dotyczy umów, które spełniają łącznie poniższe warunki:

     1. klient zawarł z bankiem umowę do 12 marca 2020 r.

     2. zakończenie okresu kredytowania przypada po upływie 6 miesięcy od tej daty, czyli po 13 września 2020 r.

    Więcej informacji na ten temat znajdziesz pod linkiem: www.pekao.com.pl/zawieszenie-wykonania-umowy.

    Uważaj na potencjalnych oszustów

    Sprawdź czy strona do logowania https://www.pekao24.pl/ posiada adres z kłódką.

    Bądźmy w kontakcie e-mailowym i telefonicznym. Sprawdź w bankowości internetowej Pekao24 (ustawienia) czy masz aktualne dane kontaktowe.

    Zachowaj zdrowy rozsądek i czujność wobec potencjalnych oszustów.

    Pamiętaj, że bank nigdy nie prosi o podanie pełnego hasła do serwisu internetowego ani o przekazanie pieniędzy.

    Nie używaj do logowania adresu lub linku z wiadomości SMS lub e-mail.

    Czytaj dokładnie treści SMS-ów, w których jest informacja za co płacisz.

    Jeśli znajomy prosi Cię na czacie o wysłanie pieniędzy BLIKIEM, skontaktuj się z nim w inny sposób (np. telefonicznie), aby się upewnić czy tę prośbę wysłał rzeczywiście on.

    Zapoznaj się z zasadami bezpiecznego korzystania z  bankowości elektronicznej.

    Jeśli nie masz jeszcze aplikacji PeoPay, pobierz ją:
    Google Play
    App Store
    Więcej informacji o aplikacji PeoPay znajdziesz tutaj
    Zobacz filmy

    Instrukcje


    Aktywacja karty i nadanie kodu PIN
    HALO KARTA - Karta do konta przez telefon
    Jak odzyskać hasło do konta Pekao24
    Nadawanie PINu do serwisu kart płatnicznych
    Odłuschanie PINu do karty na infolinii
    Zawarcie umowy o bankowość elektroniczną

     

    Dbajmy wspólnie o nasze bezpieczeństwo!