Zmiana metod autoryzacji w Pekao24
14 sierpnia 2019 r. Bank Pekao S.A. wycofał stare metody autoryzacji, takie jak:
- karta kodów jednorazowych
- aplikacja PekaoToken
- token w postaci osobnego urządzenia.
W związku z powyższym prosimy o zmianę na jedną z dwóch dostępnych w Pekao24 metod autoryzacji:
- bezpłatną autoryzację dzięki aplikacji mobilnej PeoPay,
- kody SMS (płatne w wysokości 20 groszy za każdy SMS*).
Całkowite wycofanie starych metod wynika ze zmian w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, wprowadzonych ustawą o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1075), mających na celu m.in. podniesienie bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej.
* nie dotyczy posiadaczy rachunków: Konto Świat Premium, Eurokonto Premium Plus, Eurokonto Prestiżowe, Eurokonto Srebrne (do 10 szt. SMS‑ów), Eurokonto MAX, Eurokonto Złote, Eurokonto Private Banking.
-
Na czym polega autoryzacja mobilna PeoPay?
-
Autoryzacja mobilna PeoPay jest bardzo prostą metodą. Po złożeniu dyspozycji np. przelewu w serwisie internetowym logujesz się do aplikacji PeoPay i zatwierdzasz jednym przyciskiem operację. To wszystko! Nie musisz przepisywać kodu z telefonu do komputera.
Poza tym nie płacisz za korzystanie z tej metody autoryzacji.
Zobacz jak łatwa jest autoryzacja z PeoPay
Dzięki aplikacji PeoPay możesz zatwierdzić operacje zlecone w serwisie internetowym Pekao24 oraz u konsultanta TelePekao. Operacje zlecane w PeoPay na kwotę powyżej 120 zł zatwierdzisz bezpłatnym kodem SMS* (transakcje na kwotę do 120 zł zatwierdzane są PIN-em lub biometrią).
Jeśli nie masz jeszcze zainstalowanej aplikacji PeoPay na swoim telefonie, możesz ją pobrać ze sklepu Google Play (na Android) lub App Store (na iOS, np. iPhone).
Więcej o PeoPay
Korzystanie z aplikacji wymaga dostępu do internetu.
* dotyczy to klientów, którzy wybiorą autoryzację mobilną PeoPay
-
-
Na czym polega autoryzacja kodami SMS?
-
Po złożeniu dyspozycji np. przelewu w serwisie internetowym Pekao24 otrzymujesz SMS z kodem autoryzacyjnym, który należy przepisać do Pekao24 i zatwierdzić operację.
Kodami SMS można zatwierdzać operacje zlecane we wszystkich serwisach Pekao24 (poza przelewami w PeoPay na kwotę poniżej 120 zł, które zatwierdza się PIN‑em do aplikacji).
Opłata za SMS z kodem autoryzacyjnym wynosi 20 gr. *
* nie dotyczy posiadaczy rachunków: Konto Świat Premium, Eurokonto Premium Plus, Eurokonto Prestiżowe, Eurokonto Srebrne (do 10 szt. SMS‑ów), Eurokonto MAX, Eurokonto Złote, Eurokonto Private Banking.
-
-
Nie wiesz którą metodę wybrać?
-
Zdecydowanie proponujemy wybranie autoryzacji mobilnej PeoPay.
Jest to metoda bezpłatna, nowoczesna i bezpieczna.
Dodatkowo dzięki aplikacji PeoPay masz stały dostęp do swoich finansów. Możesz na bieżąco sprawdzać saldo i historię konta, zlecić przelew, spłacić kartę.
-
-
Gdzie mogę zmienić metodę autoryzacji?
-
Obecną metodę autoryzacji możesz zmienić w:
- serwisie internetowym Pekao24 – kliknij tutaj, aby zalogować się do serwisu,
- po zalogowaniu przejdź do sekcji USTAWIENIA
ZARZĄDZANIE AUTORYZACJĄ i w sekcji Alternatywne metody, w linii z PeoPay lub kody SMS kliknij Ustaw jako aktywną:
- serwisie konsultantów TelePekao pod numerem 42 68 38 232 lub 801 365 365,
- dowolnym oddziale Banku Pekao S.A.
-
-
Czy mogę korzystać z Pekao24, jeśli jeszcze nie zmieniłem starej metody autoryzacji?
-
Jeśli zalogujesz się do serwisu internetowego Pekao24 otrzymasz komunikat o konieczności zmiany metody autoryzacji na kody SMS lub autoryzację mobilną PeoPay i tylko ta funkcja będzie dostępna w Pekao24 (pozostałe funkcje serwisu zostaną odblokowanie po dokonaniu zmiany metody autoryzacji). Komunikat przekieruje Cię bezpośrednio do sekcji, w której można dokonać zmiany. Wybór nowej metody autoryzacji będzie wymagał użycia dotychczasowej metody, czyli podania kodu z tokena lub PekaoTokena lub z kodu z karty kodów jednorazowych.
Jeśli do tej pory korzystałeś z karty kodów jednorazowych i wszystkie kody zostały już wykorzystane, zapraszamy Cię do dowolnego oddziału Banku Pekao S.A. w celu dokonania zmiany metody autoryzacji:
Możesz zalogować się do aplikacji PeoPay i sprawdzić saldo i historię rachunku, jednak nie zrealizujesz operacji wymagającej użycia metody autoryzacji.
Jeśli masz pytania, wątpliwości skontaktuj się z naszymi konsultantami pod numerem 42 683 82 32 lub 801 365 365 (opłaty za połączenie wg cennika operatora) lub dowolnym oddziałem Banku Pekao S.A.
-