Odpowiedzialność społeczna

Odpowiedzialność społeczna

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest trwałą zasadą postępowania, na której bank buduje swoje relacje z otoczeniem, uwzględniając potrzeby wszystkich interesariuszy: klientów, inwestorów, pracowników, partnerów biznesowych i społeczności lokalnych.

W Banku Pekao S.A. przestrzegane są zasady Kodeksu Etyki Bankowej Związku Banków Polskich i Kanonu dobrych praktyk rynku finansowego uchwalone przez Komisję Nadzoru Finansowego. Dla podkreślenia istotności zagadnień związanych z odpowiedzialnością społeczną Bank Pekao S.A. przyjął dodatkowo Kartę Zasad, wewnętrzny zbiór korporacyjnych wartości, a także Kodeks Postępowania Grupy Kapitałowej Banku Pekao S.A. określający zasady postępowania pracowników banku, pozwalające na zapewnienie najwyższych standardów świadczenia usług oraz ochronę reputacji banku.

Społeczne zaangażowanie Banku Pekao S.A.

Zaangażowanie społeczne banku to integralna część spójnych działań realizowanych przez bank w obrębie społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR). Ta część strategii CSR opiera się na budowaniu relacji ze społeczeństwem i wspieraniu jego rozwoju. Bank, reprezentując nowoczesne podejście do aktywności społecznej biznesu, odchodzi od działalności opartej na jednorazowych dotacjach i reaktywnym odpowiadaniu na prośby o wsparcie, na rzecz długoterminowego zaangażowania społecznego opartego na partnerstwie z wybranymi organizacjami cieszącymi się uznaniem i zaufaniem społecznym. Bank w szczególności angażuje się w projekty z obszarów takich jak: odpowiedzialny rozwój gospodarki, kultura wysoka, sport, czy ochrona środowiska.

Wolontariat pracowniczy

Społeczność ludzi o ogromnych sercach! 

Bank inicjuje i wspiera wolontariat pracowniczy. Program wolontariatu wpisuje się w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), która zakłada kompleksowe i długofalowe działania na rzecz społeczeństwa, rynku i środowiska. Główne inicjatywy realizowane są we współpracy z partnerami społecznymi banku – organizacjami pożytku publicznego.

Pracownicy banku angażują się w pomoc w ramach akcji ogólnopolskich oraz na rzecz społeczności lokalnych, w których żyją i pracują. Z uśmiechem, pozytywną energią i otwartym sercem niosą pomoc dzieciom, osobom chorym, seniorom, a także bezdomnym zwierzętom. Dzielą się tym, co w dzisiejszych czasach jest bardzo cenne - swoim czasem. Bankowi wolontariusze wykorzystują swoje umiejętności i przekazują w przystępny sposób wiedzę z obszaru finansów. Bank wspiera akcje wolontariackie na każdym etapie.

Fundacja Banku Pekao S.A.

Społecznie odpowiedzialny wizerunek banku widoczny jest w działalności charytatywnej. Działalność charytatywną bank realizuje w głównej mierze za pośrednictwem Fundacji Banku Pekao S.A., która została powołana w 1997 roku.

Więcej informacji na temat naszych działań znajduje się w zakładce ESG

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję