Inne zabezpieczenia
Obok identyfikacji i autoryzacji w Pekao24 stosowany jest szereg innych, dodatkowych zabezpieczeń. Należą do nich:
-
Proces blokady dostępu do poszczególnych serwisów Pekao24
-
Aby uzyskać dostęp do serwisów funkcjonujących w ramach Pekao24 niezbędna jest znajomość własnego numeru klienta,
PIN-u oraz hasła.
W przypadku trzykrotnego, błędnego podania PIN-u lub hasła nastąpi blokada serwisu, w którym błędny PIN lub hasło wprowadzono po raz ostatni. Odblokowanie serwisu jest możliwe po poprawnym zalogowaniu w innym serwisie Pekao24 lub po złożeniu dyspozycji w oddziale banku. Jeżeli nieprawidłowy PIN lub hasło zostaną wprowadzone po raz czwarty do któregokolwiek z serwisów Pekao24, wówczas wszystkie serwisy zostaną zablokowane.
W celu odblokowania serwisów należy skontaktować się z konsultantem pod numerem 801 365 365 lub udać się do oddziału banku.Uwaga: W przypadku złożenia dyspozycji odblokowania dostępu do serwisów Pekao24 w oddziale banku ponowne korzystanie z usługi będzie możliwe najpóźniej od dnia następnego.
-
-
System szyfrowania transmisji przez PekaoInternet
-
W trosce o bezpieczeństwo transakcji internetowych i przekazywania poufnych danych użyto bezpiecznego protokołu TLS, który gwarantuje obecnie najwyższy poziom bezpieczeństwa.
Protokół TLS to zestaw reguł i standardów zapewniający przeglądarce internetowej bezpieczną wymianę zaszyfrowanych informacji z serwerem WWW z wykorzystaniem tzw. certyfikatów. Zapewnia poufność i integralność informacji wymienianych między Klientem a Bankiem oraz identyfikację serwera, z którym Klient nawiązał połączenie.
W trakcie połączenia z Bankiem adres wyświetlany przez przeglądarkę, normalnie zaczynający się od liter http://, powinien zaczynać się od https://.
Bezpieczne połączenie z witryną internetową jest sygnalizowane poprzez wyświetlenie symbolu zamkniętej kłódki na pasku stanu przeglądarki.
Autentyczność certyfikatu można sprawdzić, klikając dwukrotnie na symbol kłódki widoczny w prawym dolnym rogu ekranu, a następnie odczytując informacje w zakładce Ogólne. Należy zwrócić uwagę, czy certyfikat został wystawiony dla www.pekao24.pl, przez DigiCert oraz na datę jego obowiązywania.W PekaoInternet stosowany jest rozszerzony certyfikat SSL. Zaletą takiego certyfikatu jest jednoznaczna identyfikacja podmiotu, na rzecz którego certyfikat został wystawiony, czyli w tym przypadku naszego Banku. W nowych przeglądarkach internetowych informacja taka jest prezentowana na zielonym tle w pasku adresu.
-
-
Rajestracja aktywności
-
System automatycznie rejestruje wszystkie czynności dokonywane przez Klienta w serwisach Pekao24 (np. logowanie, realizacja przelewu, zmiana limitu).
Szczegóły dotyczące logowania i wykonanych operacji dostępne są w "Rejestrze zdarzeń", znajdującym się w sekcji "Ustawienia" w serwisie internetowym.
-
-
Powiadomienia SMS
-
Aktywując usługę powiadomień możesz otrzymywać informacje o czynnościach wykonanych w Pekao24, np. o próbie zalogowania na rachunek, zmianie limitów czy dokonaniu/braku realizacji przelewu.
Aby z tej opcji skorzystać wystarczy w serwisie PekaoInternet (w sekcji "Ustawienia")
lub za pośrednictwem konsultanta TelePekao dokonać personalizacji powiadomień, czyli określić rodzaj powiadomień, które chcesz otrzymywać.Powiadomienia są przesyłane bezpośrednio na telefon wskazany do SMS, w chwili wykonywania operacji. Należy zatem sprawdzać, czy otrzymane powiadomienia dotyczą wykonywanej operacji oraz czy zgadzają się z faktycznymi ustawieniami usługi.
Powiadomienia SMS w istotny sposób wpływają na bezpieczeństwo operacji dokonywanych
w usłudze.
-
-
Wygasanie sesji
-
To zabezpieczenie stosowane w serwisie internetowym, aplikacji mobilnej i aplikacji na tablety, które polega na automatycznym wylogowaniu z serwisu po 15-minutowej bezczynności.
-
-
Limity transakcyjne
-
To mechanizm zwiększający bezpieczeństwo korzystania z Pekao24 poprzez określenie dziennego i miesięcznego limitu przelewów. Zabezpieczenie to dotyczy jedynie klientów korzystających z usługi w formie aktywnej.
Limit dzienny - jest to maksymalna kwota, jaka może być przekazana z rachunków Klienta w ciągu jednego dnia. Zabezpieczenie to dotyczy jedynie przelewów na dowolne, niezdefiniowane wcześniej rachunki, do realizacji których wymagane jest użycie kodów jednorazowych/kodów SMS.
Limit miesięczny - jest to maksymalna kwota, jaka może być przekazana z rachunków Klienta w ciągu jednego miesiąca kalendarzowego. Zabezpieczenie to dotyczy zarówno przelewów na dowolne rachunki, jak i przelewów zdefiniowanych/cyklicznych.
Oba rodzaje limitów dotyczą wszystkich rachunków Klienta i są wyrażone w złotych.
Limity transakcyjne ustala Klient, jeżeli tego nie zrobi limity są ustalane automatycznie na poziomie: 1.000 PLN w przypadku limitu dziennego i 5.000 PLN w przypadku limitu miesięcznego.
Wysokość limitów Klient może dowolnie zmieniać za pośrednictwem konsultanta TelePekao, w serwisie internetowym, w aplikacji Pekao24 na tablety oraz w oddziale Banku.
-
-
Oddzwanianie
-
To nawiązanie kontaktu telefonicznego przez konsultanta z Klientem w celu potwierdzenia jego tożsamości. Zabezpieczenie to dotyczy jedynie klientów korzystających z usługi w formie aktywnej. Procedura oddzwaniania jest stosowana w przypadku wykonywania niektórych operacji dostępnych w Pekao24.
Dotyczy w szczególności:
- aktywacji karty kodów jednorazowych (w przypadku braku aktywnej karty kodów),
- wygenerowania nowego numeru PIN,
- zmiany numeru telefonu do oddzwaniania,
- zmiany limitu miesięcznego,
- realizacji niektórych przelewów oraz poleceń wypłaty,
- anulowania hasła do serwisu PekaoInternet,
- blokady/odblokowania dostępu do serwisów Pekao24.
-
-
Rejestracja rozmów telefonicznych
-
Wszystkie połączenia z konsultantami TelePekao są rejestrowane. Zapisy mogą być wykorzystane jako ewentualny dowód zlecenia danej dyspozycji.
-