Obok identyfikacji i autoryzacji w Pekao24 stosowany jest szereg innych, dodatkowych zabezpieczeń. Należą do nich:

  • Proces blokady dostępu do poszczególnych serwisów Pekao24

    • Aby uzyskać dostęp do serwisów funkcjonujących w ramach Pekao24 niezbędna jest znajomość własnego numeru klienta,
      PIN-u oraz hasła.
      W przypadku trzykrotnego, błędnego podania PIN-u lub hasła nastąpi blokada serwisu, w którym błędny PIN lub hasło wprowadzono po raz ostatni. Odblokowanie serwisu jest możliwe po poprawnym zalogowaniu w innym serwisie Pekao24 lub po złożeniu dyspozycji w oddziale banku. Jeżeli nieprawidłowy PIN lub hasło zostaną wprowadzone po raz czwarty do któregokolwiek z serwisów Pekao24, wówczas wszystkie serwisy zostaną zablokowane.
      W celu odblokowania serwisów należy skontaktować się z konsultantem pod numerem 801 365 365 lub udać się do oddziału banku.

      Uwaga: W przypadku złożenia dyspozycji odblokowania dostępu do serwisów Pekao24 w oddziale banku ponowne korzystanie z usługi będzie możliwe najpóźniej od dnia następnego.

  • System szyfrowania transmisji przez PekaoInternet

    • W trosce o bezpieczeństwo transakcji internetowych i przekazywania poufnych danych użyto bezpiecznego protokołu TLS, który gwarantuje obecnie najwyższy poziom bezpieczeństwa.
      Protokół TLS to zestaw reguł i standardów zapewniający przeglądarce internetowej bezpieczną wymianę zaszyfrowanych informacji z serwerem WWW z wykorzystaniem tzw. certyfikatów. Zapewnia poufność i integralność informacji wymienianych między Klientem a Bankiem oraz identyfikację serwera, z którym Klient nawiązał połączenie.
      W trakcie połączenia z Bankiem adres wyświetlany przez przeglądarkę, normalnie zaczynający się od liter http://, powinien zaczynać się od https://.
      Bezpieczne połączenie z witryną internetową jest sygnalizowane poprzez wyświetlenie symbolu zamkniętej kłódki na pasku stanu przeglądarki.
      Autentyczność certyfikatu można sprawdzić, klikając dwukrotnie na symbol kłódki widoczny w prawym dolnym rogu ekranu, a następnie odczytując informacje w zakładce Ogólne. Należy zwrócić uwagę, czy certyfikat został wystawiony dla www.pekao24.pl, przez DigiCert oraz na datę jego obowiązywania.

      W PekaoInternet stosowany jest rozszerzony certyfikat SSL. Zaletą takiego certyfikatu jest jednoznaczna identyfikacja podmiotu, na rzecz którego certyfikat został wystawiony, czyli w tym przypadku naszego Banku. W nowych przeglądarkach internetowych informacja taka jest prezentowana na zielonym tle w pasku adresu.

  • Rajestracja aktywności

    • System automatycznie rejestruje wszystkie czynności dokonywane przez Klienta w serwisach Pekao24 (np. logowanie, realizacja przelewu, zmiana limitu).
      Szczegóły dotyczące logowania i wykonanych operacji dostępne są w "Rejestrze zdarzeń", znajdującym się w sekcji "Ustawienia" w serwisie internetowym.

  • Powiadomienia SMS

    • Aktywując usługę powiadomień możesz otrzymywać informacje o czynnościach wykonanych w Pekao24, np. o próbie zalogowania na rachunek, zmianie limitów czy dokonaniu/braku realizacji przelewu.
      Aby z tej opcji skorzystać wystarczy w serwisie PekaoInternet (w sekcji "Ustawienia")
      lub za pośrednictwem konsultanta TelePekao dokonać personalizacji powiadomień, czyli określić rodzaj powiadomień, które chcesz otrzymywać.

      Powiadomienia są przesyłane bezpośrednio na telefon wskazany do SMS, w chwili wykonywania operacji. Należy zatem sprawdzać, czy otrzymane powiadomienia dotyczą wykonywanej operacji oraz czy zgadzają się z faktycznymi ustawieniami usługi.

      Powiadomienia SMS w istotny sposób wpływają na bezpieczeństwo operacji dokonywanych
      w usłudze.

  • Wygasanie sesji

    • To zabezpieczenie stosowane w serwisie internetowym, aplikacji mobilnej i aplikacji na tablety, które polega na automatycznym wylogowaniu z serwisu po 15-minutowej bezczynności.

  • Limity transakcyjne

    • To mechanizm zwiększający bezpieczeństwo korzystania z Pekao24 poprzez określenie dziennego i miesięcznego limitu przelewów. Zabezpieczenie to dotyczy jedynie klientów korzystających z usługi w formie aktywnej.

      Limit dzienny - jest to maksymalna kwota, jaka może być przekazana z rachunków Klienta w ciągu jednego dnia. Zabezpieczenie to dotyczy jedynie przelewów na dowolne, niezdefiniowane wcześniej rachunki, do realizacji których wymagane jest użycie kodów jednorazowych/kodów SMS.

      Limit miesięczny - jest to maksymalna kwota, jaka może być przekazana z rachunków Klienta w ciągu jednego miesiąca kalendarzowego. Zabezpieczenie to dotyczy zarówno przelewów na dowolne rachunki, jak i przelewów zdefiniowanych/cyklicznych.

      Oba rodzaje limitów dotyczą wszystkich rachunków Klienta i są wyrażone w złotych.
      Limity transakcyjne ustala Klient, jeżeli tego nie zrobi limity są ustalane automatycznie na poziomie: 1.000 PLN w przypadku limitu dziennego i 5.000 PLN w przypadku limitu miesięcznego.
      Wysokość limitów Klient może dowolnie zmieniać za pośrednictwem konsultanta TelePekao, w serwisie internetowym, w aplikacji Pekao24 na tablety oraz w oddziale Banku.

  • Oddzwanianie

    • To nawiązanie kontaktu telefonicznego przez konsultanta z Klientem w celu potwierdzenia jego tożsamości. Zabezpieczenie to dotyczy jedynie klientów korzystających z usługi w formie aktywnej. Procedura oddzwaniania jest stosowana w przypadku wykonywania niektórych operacji dostępnych w Pekao24.

      Dotyczy w szczególności:

      - aktywacji karty kodów jednorazowych (w przypadku braku aktywnej karty kodów),

      - wygenerowania nowego numeru PIN,

      - zmiany numeru telefonu do oddzwaniania,

      - zmiany limitu miesięcznego,

      - realizacji niektórych przelewów oraz poleceń wypłaty,

      - anulowania hasła do serwisu PekaoInternet,

      - blokady/odblokowania dostępu do serwisów Pekao24.

  • Rejestracja rozmów telefonicznych

    • Wszystkie połączenia z konsultantami TelePekao są rejestrowane. Zapisy mogą być wykorzystane jako ewentualny dowód zlecenia danej dyspozycji.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję