Sprawdź zanim się skontaktujesz
Rządowe wakacje kredytowe (zawieszenie spłaty kredytu hipotecznego lub pożyczki hipotecznej)

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 2022 r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom, od 29 lipca 2022 r. możesz złożyć wniosek o zawieszenie spłaty kredytu hipotecznego lub pożyczki hipotecznej (dalej „kredyt”), jeśli umowę zawarłeś w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych.

Więcej informacji


 

  • Jak mogę zastrzec lub zablokować kartę?

    • W aplikacji PeoPay lub bankowości elektronicznej Pekao24 możesz zastrzec lub zablokować swoją kartę.

      Jeśli chcesz samodzielnie zablokować lub zastrzec kartę:

      1. zaloguj się do aplikacji PeoPay lub bankowości elektronicznej Pekao24, 
      2. wybierz kartę, przejdź do jej szczegółów i kliknij w Blokuj lub Zastrzeż:


         
      3. wybierz opcję: Zablokuj lub Zastrzeż i kliknij przycisk Dalej:


      Zastrzeżenia karty nie można odwołać. Nową kartę możesz zamówić wchodząc w szczegóły karty, która została zastrzeżona. W przypadku karty wydanej po zastrzeżeniu, należy jej nadać nowy numer PIN. Zablokowaną kartę możesz w dowolnym momencie odblokować i ponownie z niej korzystać.

      Wszystkie karty naszego banku możesz zastrzec również pod numerem 519 222 222 (koszt połączenie wg taryfy operatora) lub w najbliższym oddziale banku.

  • Mam zablokowany dostęp do serwisu Pekao24. Jak mogę go odblokować?

    • Jeśli nie pamiętasz hasła lub potrzebujesz odblokować swój dostęp do bankowości:

      1. na stronie www.pekao24.pl kliknij POMOC W LOGOWANIU, a następnie ODZYSKAJ DOSTĘP;
      2. wpisz numer klienta oraz swoje dane osobowe;
      3. wprowadź hasło, które otrzymasz na swój adres e-mail;
      4. kliknij ZATWIERDŹ, pobierz SMS i wpisz go;
      5. ustal nowe hasło. Hasło powinno zawierać:
        - co najmniej 8 znaków,
        - minimum jedną dużą literę,
        - minimum jedną małą literę,
        - minimum jedną cyfrę.
         

      Jeśli Twoje dane (takie jak: e-mail, telefon) są nieaktualne lub nie udało Ci się odblokować serwisu, zadzwoń na infolinię: 801 365 365 lub 22 59 12 232 (Koszt połączenia wg taryfy operatora) lub udaj się do najbliższego oddziału banku.

      Cały proces zdalnego odzyskania dostępu znajdziesz tutaj.

  • Nie korzystam jeszcze z usługi Pekao24. Jak mogę ją uruchomić?

      1. Jeśli masz już konto, w łatwy sposób możesz zacząć korzystać z niego internetowo.
      2. Zadzwoń do swojego doradcy i powiedz, że chcesz korzystać z bankowości elektronicznej Pekao24. Jeśli nie masz numeru do doradcy, zadzwoń na infolinię banku pod numer 801 365 365 lub 22 59 12 232 (Koszt połączenia wg taryfy operatora). Konsultant umówi Cię na kontakt telefoniczny z doradcą.
      3. Do uruchomienia bankowości elektronicznej będą potrzebne:
        - dowód osobisty,
        - adres zamieszkania,
        - aktualny numer telefonu.
      4. Jeśli masz adres e-mail, doradca w trakcie rozmowy prześle na niego komplet dokumentów. Możesz je przeczytać i zaakceptować podczas rozmowy lub poprosić doradcę o ponowny kontakt później.
      5. Jeśli nie masz adresu e-mail, otrzymasz dokumenty listem na adres korespondencyjny. Kiedy je przeczytasz, zadzwoń do doradcy, aby zaakceptować dokumenty podczas rozmowy.
      6. Po zaakceptowaniu dokumentów uruchomimy usługę maksymalnie w ciągu 48h.


      Tutaj sprawdzisz, jak wygląda pierwsze logowanie.

  • Mam kredyt hipoteczny. Jak dostarczyć polisę?

    • W Pekao24 lub aplikacji PeoPay możesz dostarczyć dokumenty do Twojego kredytu mieszkaniowego.

      Jeśli dostarczasz polisę w serwisie Pekao24 lub PeoPay - Pamiętaj!

      Polisa ubezpieczenia nieruchomości powinna zawierać:

      • wpisaną cesję na rzecz Banku Pekao S.A.,
      • najczęściej suma ubezpieczenia powinna być równa kwocie udzielonego kredytu,  szczegółowe informacje są w umowie kredytowej,
      • wymagany zakres ochrony ubezpieczeniowej powinien obejmować ryzyko wystąpienia: pożaru, opadów (deszcz, grad, śnieg, lód) i innych zdarzeń atmosferycznych (wiatr lub huragan, uderzenie pioruna, lawina, osunięcie się ziemi)  oraz powodzi lub zalania.

      Jeśli np. zmienisz towarzystwo ubezpieczeniowe,  potrzebna będzie nowa umowa cesji polisy ubezpieczenia nieruchomości. Nowa umowa cesji będzie obowiązywać już w całym okresie kredytowania. Możesz zawrzeć ją i dołączyć do polisy w nowym Pekao24 po zalogowaniu.
       
      Polisa ubezpieczenia na życie powinna:

      • wskazywać Bank Pekao S.A. jako uposażonego,
      • obejmować ryzyko śmierci kredytobiorcy zarówno z przyczyn naturalnych, jak i w następstwie nieszczęśliwego wypadku.

       
      Polisy ubezpieczenia na życie wymagamy, jeśli stanowi zabezpieczenie kredytu. Informację o tym znajdziesz w swojej umowie kredytowej.
       
      Aby przesłać dokumenty w bankowości elektronicznej Pekao24 lub aplikacji PeoPay skorzystaj z poniższej ścieżki:

      1. Po zalogowaniu w Pekao24 wejdź w OFERTY I WNIOSKI. Jeśli logujesz się za pośrednictwem aplikacji PeoPay wejdź w opcję Dla Ciebie;
      2. Wybierz USŁUGI, a następnie Dostarczenie polisy;
      3. Naciśnij ZŁÓŻ WNIOSEK.

       
      Jeśli nie przyjmiemy dokumentów, uzupełnij  wskazane brakujące dane lub dokumenty i rozpocznij proces od początku.
       
      Aby sprawdzić, na jakim etapie jest Twoja dyspozycja,  w Pekao24 wybierz OFERTY I WNIOSKI, następnie LISTA i DYSPOZYCJE. W aplikacji PeoPay wybierz zakładkę Dla Ciebie.
       
      Polisę możesz także zawrzeć w oddziale Banku Pekao S.A.

  • Profil Zaufany – jak go mogę założyć?

    • Jeśli twój pierwszy rachunek w Banku Pekao S.A. został otworzony zdalnie (przez internet lub telefonicznie), to przed złożeniem wniosku o Profil Zaufany zapraszamy Cię do dowolnej placówki naszego banku w celu przedstawienia naszemu pracownikowi Twojego dokumentu tożsamości.

      Jeśli masz już dostęp do konta w bankowości elektronicznej Pekao24 i przedstawiłeś w naszej placówce swój dokument tożsamości:

      • możesz w serwisie e-urzędu, wybrać logowanie za pomocą bankowości elektronicznej Banku Pekao S.A. i następnie utworzyć bankowe PekaoID oraz Profil Zaufany lub
      • kliknij pz.gov.pl , wybierz opcję uzyskania Profilu Zaufanego za pomocą banku, wybierz Bank Pekao S.A. i zaloguj się do Pekao24, a następnie złóż wniosek o wydanie PekaoID i Profilu Zaufanego.

      Kliknij, aby dowiedzieć się jak wygląda proces zakładania PekaoID oraz Profilu Zaufanego.

      Aby założyć Profil Zaufany potrzebne są  również zaktualizowane dane osobowe (m. in. ważny dokument tożsamości, numer telefonu oraz adres e-mail).

      Informacja o upływie terminu ważności Profilu Zaufanego otrzymasz logując się do Profilu Zaufanego na stronie www.pz.gov.pl. Tutaj również można przedłużyć jego ważność lub go unieważnić.

  • Jak zmienić dane (np. dowód osobisty, adres, numer telefonu)?

    • W serwisie Pekao24 lub PeoPay, w zakładce Mój profil możesz zmienić:

      • dokument tożsamości,
      • telefon kontaktowy,
      • adres e-mail,
      • adres zamieszkania i do korespondencji.

      Twój adres do korespondencji lub zamieszkania zaktualizujemy do 48h. Pozostałe dane zaktualizujemy od razu.

      Pamiętaj, aby aktualizować swoje dane na bieżąco. Dzięki temu m.in. samodzielnie odblokujesz dostęp do bankowości elektronicznej.


  • Mam nową kartę do konta. Jak ją aktywować?

    • Aby aktywować kartę do konta wystarczy, że użyjesz jej w bankomacie lub sklepie. Pierwsza płatność nie może być zbliżeniowa, wymagane jest zatwierdzenie wykonanej transakcji numerem PIN.

      Jeśli wznawiamy kartę na kolejny okres, numer PIN i karty pozostają bez zmian.

      W przypadku kart nowych lub wydanych po zastrzeżeniu  należy nadać nowy numer PIN.

      Możesz samodzielnie nadać PIN w aplikacji PeoPay, w bankowości elektronicznej Pekao24 lub otrzymać go smsem. 

       Jeśli chcesz samodzielnie nadać PIN:

      1. zaloguj się do aplikacji PeoPay lub bankowości elektronicznej Pekao24,


         
      2. wybierz kartę, przejdź do jej szczegółów oraz kliknij Aktywuj,


         
      3. nadaj nowy PIN i kliknij Dalej.

      Jeśli chcesz odebrać PIN smsem:

      1. W treści SMS-a wpisz 6 ostatnich cyfr numeru Twojej karty.
      2. Ze wskazanego podczas zamawiania karty numeru telefonu wyślij SMS pod numer +48 666 902 070 (koszt wiadomości SMS zgodnie z taryfą Twojego operatora telefonii komórkowej).
      3. Kod PIN wyślemy do Ciebie w wiadomości SMS.

      Po otrzymaniu kodu PIN kartę należy aktywować, wykonując dowolną transakcję w sklepie lub bankomacie z użyciem PIN-u wprowadzonego na urządzeniu.
      W przypadku nieotrzymania kodu PIN skontaktuj się z infolinią banku pod numerem +48 519 222 222 (koszt połączenie wg taryfy operatora).

  • Jak mogę zmienić limity?

    • Limity możesz zmienić w aplikacji PeoPay lub bankowości elektronicznej Pekao24:

      1. zaloguj się do aplikacji PeoPay lub bankowości elektronicznej Pekao24,


         
      2. wybierz kartę, przejdź do jej szczegółów i kliknij Więcej a następnie wybierz Limity i ustawienia,


         
      3. wpisz odpowiednią kwotę i kliknij przycisk Dalej, następnie zatwierdź operację kodem zgodnie z posiadaną metodą autoryzacji.

  • Jak mogę odblokować aplikację PeoPay?

    • Jeśli podczas logowania do aplikacji PeoPay trzykrotnie wpiszesz błędny PIN, dostęp do niej zostanie zablokowany.

      Aby odblokować aplikację PeoPay:

      1. naciśnij strzałkę wstecz na ekranie informującym o blokadzie (u góry ekranu);
      2. wyświetlimy Ci ekran startowy. Na tym ekranie naciśnij przycisk ZALOGUJ;
      3. wpisz numer klienta – znajdziesz go na umowie lub obecnie logujesz się nim do serwsiu Pekao24) -  i kliknij DALEJ;
      4. wprowadź w puste pola odpowiednie znaki Twojego hasła, jakim logujesz się do serwisu i kliknij DALEJ;
      5. ustal nowy PIN do logowania do PeoPay; wpisując go dwukrotnie;
      6. pobierz bezpłatny kod sms, który wyślemy na Twój numer telefonu i wpisz go, by potwierdzić ponowną aktywację PeoPay.

      Teraz możesz ponownie korzystać z aplikacji PeoPay.

  • Jak płacić zbliżeniowo telefonem z systemem Android? Jak skorzystać z Google Pay?

    • Aby płacić zbliżeniowo potrzebujesz telefonu, który obsługuje technologię NFC.

      Jeśli chcesz zacząć korzystać z płatności Google Pay

      1. zaloguj się do aplikacji PeoPay i wejdź w PROFIL > USTAWIENIA > GOOGLE PAY, 
      2. wybierz GOOGLE PAY i wskaż kartę, którą chcesz dodać,
      3. zaakceptuj zgody i regulamin, a następnie zatwierdź operację kod otrzymany SMS-em.

      Możesz teraz płacić zbliżeniowo telefonem. Wystarczy, że odblokujesz telefon i zbliżysz do terminala. Do transakcji Google Pay nie potrzebujesz dostępu do internetu.

      Po dodaniu karty do Google Pay telefonem możesz płacić: 

      • zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych,
      • na stronach www i w aplikacjach mobilnych,
      • wypłacać zbliżeniowo gotówkę z bankomatów posiadających funkcję zbliżeniową.

      Szczegółowe informacje o płatnościach telefonem znajdziesz tutaj.

  • Jak płacić zbliżeniowo telefonem, zegarkiem Apple? Jak skorzystać z Apple Pay?

    • Jeśli chcesz zacząć korzystać z płatności Apple Pay:

      1. zaloguj się do aplikacji PeoPay i wejdź w PROFIL > USTAWIENIA > APPLE PAY,
      2. wybierz APPLE PAY i wskaż kartę, którą chcesz dodać,
      3. zaakceptuj regulamin, a następnie zatwierdź operację wpisując kod otrzymany SMS-em.

      Możesz teraz płacić telefonem:

      • zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych,  
      • na stronach www i w aplikacjach mobilnych,
      • wypłacać zbliżeniowo gotówkę z bankomatów posiadających funkcję zbliżeniową.

      Szczegółowe informacje o płatnościach telefonem znajdziesz tutaj.

  • Jak mogę złożyć reklamację?

    • Reklamację możesz złożyć:

      • przez bankowość elektroniczną Pekao24. Po zalogowaniu wejdź w OFERTY I WNIOSKI, a w sekcji USŁUGI na samym dole strony znajdziesz panel Reklamacje. Wybierz typ reklamacji: Transakcyjne lub Produktowe. Po kliknięciu ZŁÓŻ REKLAMACJĘ postępuj zgodnie z dalszymi wytycznymi.

      Jeśli nie masz dostępu do Pekao24, możesz złożyć reklamację:

      • telefonicznie: na infolinii +48 42 68 38 232 lub +48 22 59 12 351 (Koszt połączenia wg taryfy operatora), 801 365 365 lub 801 351 351 (tel. stacjonarne, połączenia z zagranicy, (Koszt połączenia wg taryfy operatora) lub na numer wskazany w umowie (jeśli zawarliśmy z Tobą odrębną umowę o obsługę zleceń składanych telefonicznie)
      • osobiście w dowolnym oddziale naszego banku
      • listownie: na adres naszego dowolnego oddziału  lub na adres Biura Reklamacji: Bank Pekao S.A. Biuro Reklamacji ul. Żubra 1, 01-066 Warszawa.

      Kliknij, aby otrzymać więcej informacji dotyczących reklamacji.

  • Nowości Pekao24 – co mogę zrobić samodzielnie?

    • Chcemy ułatwiać Ci codzienne bankowanie. Wiele spraw załatwisz bez wychodzenia z domu.

      W serwisie Pekao24 i aplikacji PeoPay:

      • zlecisz natychmiastowy przelew do innego banku (Express Elixir). Szczegóły tutaj;
      • dostarczysz polisę do kredytu hipotecznego;
      • złożysz wniosek o pożyczkę gotówkową i podpiszesz umowę;
      • założysz Profil Zaufany. Szczegóły tutaj;
      • złożysz wniosek o 500+. Szczegóły tutaj;
      • złożysz wniosek o Dobry Start. Szczegóły tutaj;
      • złożysz wniosek o Bon Turystyczny. Szczegóły tutaj;
      • sprawdzisz saldo, historię i zlecisz przelew z innego banku (Otwarta bankowość). Szczegóły tutaj;
      • wymienisz waluty po atrakcyjnych kursach. Szczegóły tutaj;
      • skorzystasz z Autopay - automatycznych opłat za przejazd autostradami. Szczegóły tutaj;
      • złożysz wniosek o wydanie Cyfrowej Tożsamości – PekaoID. Szczegóły tutaj;
      • realizować płatności za faktury i rachunki np. za prąd, telefon (usługa QLIPS). Szczegóły tutaj;
      • zaktualizujesz dane (dowód osobisty, adres, numer telefonu);
      • możesz zarządzać aplikacją PeoPay Kids w Panelu rodzica;
      • możesz skorzystać z interaktywnego formularza reklamacji. Szczegóły tutaj;
      • złożysz wniosek o przygotowanie zaświadczenia o rachunkach i transakcjach, pożyczkach i kredytach oraz złożyć dyspozycję zawieszenia rat;
      • przygotujesz formularz przelewu wynagrodzenia na konto;
        możesz wnioskować o otwarcie konta firmowego (jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, będziesz mieć możliwość swobodnego przełączania się pomiędzy Twoimi rachunkami prywatnymi i firmowymi).
  • Gdzie mogę złożyć dyspozycje do umowy ubezpieczenia zawartej w byłym Idea Banku S.A.?

    • Dyspozycję możesz złożyć w dowolnym oddziale Banku Pekao S.A., wysyłając podpisany dokumentu na adres korespondencyjny Banku lub bezpośrednio w Zakładzie Ubezpieczeń, który świadczy ochronę ubezpieczeniową.

      Wyjątkiem są produkty na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK) oraz inne produkty o charakterze inwestycyjnym, które nie zostały przejęte przez Bank Pekao w ramach restrukturyzacji. W przypadku tych produktów skontaktuj się z Administratorem Idea Bank S.A. w restrukturyzacji, wysyłając zapytanie pisemnie na adres Rondo Daszyńskiego 2c, 00-843, Warszawa lub mailem na adres: administrator@restrukturyzacja.ideabank.pl lub bezpośrednio z Zakładem Ubezpieczeń.