Identyfikacja
Tworząc Pekao24 zadbaliśmy o to, aby korzystanie z usługi było nie tylko wygodne, ale także w pełni bezpieczne. Pekao24 gwarantuje całkowite bezpieczeństwo danych osobowych oraz zgromadzonych na rachunku środków finansowych. Wszelkie informacje przekazane przez naszych Klientów są chronione zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i zachowania poufności. W Pekao24 dostęp do rachunku jest chroniony wielopoziomowym systemem zabezpieczeń. Do identyfikacji Klienta w usłudze Pekao24 używane są:
-
Numer klienta
-
To unikalny numer przypisany przez system Banku do każdego Klienta, służący do identyfikacji we wszystkich serwisach Pekao24.
Numer klienta zapisany jest m.in. w Karcie Klienta Banku oraz na Umowie dotyczącej rachunku osobistego.
Jeśli nie możesz odszukać Umowy ani Karty Klienta Banku, skontaktuj się z konsultantem pod numerami: 801 365 365 lub 42 683 82 32.
Po poprawnej identyfikacji konsultant przekaże Ci Twój numer klienta.
Numer ten możesz sprawdzić także w dowolnym oddziale Banku Pekao S.A.
-
-
Numer PIN
-
To czterocyfrowy numer służący obok numeru klienta do identyfikacji w serwisie TelePekao oraz podczas pierwszego logowania do serwisu internetowego lub aplikacji PeoPay.
Podczas aktywacji usługi Pekao24 w oddziale możesz wybrać sposób wygenerowania numeru PIN:
- PIN możesz zmówić przez bezpłatną wiadomość SMS - ważny 48 godzin od wygenerowania lub do czasu jego zmiany na inny (ważny bez ograniczeń czasowych) w serwisach Pekao24.
- PIN możesz ustanowić telefonicznie przez konsultanta TelePekao (w tym celu konsultant oddzwoni na wskazany przez Ciebie w Umowie numer telefonu i przełączy Cię do serwisu automatycznego, w którym samodzielnie ustanowisz 4-cyfrowy PIN).
- W wyjątkowych sytuacjach PIN może zostać do Ciebie przesłany listem poleconym na adres podany do korespondencji dla potrzeb Pekao24.
Uwaga: W przypadku zamówienia PIN-u przez wiadomość SMS lub na adres korespondencyjny, w sytuacji nieotrzymania przesyłki skontaktuj się z konsultantem TelePekao pod numerami 801 365 365 lub 42 683 82 32 lub oddziałem Banku w celu przygotowania nowego numeru PIN.
PIN zapamiętaj lub zapisz w sposób uniemożliwiający rozpoznanie go przez inne osoby.
PIN do Pekao24 możesz zmienić w :- serwisie internetowym (USTAWIENIA>HASŁO I PIN),
- serwisie automatycznym pod numerami 801 365 365 lub 42 683 82 32,
W przypadku ujawnienia numeru PIN osobie niepowołanej, dla bezpieczeństwa:
- dokonaj niezwłocznej zmiany numeru PIN albo wygeneruj nowy numer PIN (u konsultanta lub w serwisie internetowym lub w oddziale Banku) albo
- złóż zlecenie zablokowania usługi Pekao24 (za pośrednictwem konsultanta, w serwisie internetowym lub oddziale Banku).
Uwaga: złożenie dyspozycji przygotowania za pośrednictwem konsultanta TelePekao nowego PIN-u na adres korespondencyjny wiąże się z automatyczną, natychmiastową blokadą wszystkich serwisów Pekao24.
W celu ich odblokowania po otrzymaniu numeru PIN należy udać się do oddziału Banku lub skontaktować się z konsultantem pod numerem 801 365 365 lub 42 683 82 32.
W przypadku wygenerowania nowego PIN-u w serwisie internetowym hasło ustanowione do tego serwisu pozostaje bez zmian. Natomiast wygenerowanie nowego PIN-u za pośrednictwem wiadomości SMS lub za pośrednictwem konsultanta skutkuje zresetowaniem hasła i koniecznością ustanowienia nowego, podczas logowania do serwisu internetowego lub aplikacji mobilnej.
Nie znasz PIN-u do Pekao24?
Jeżeli posiadasz hasło do Pekao24, dyspozycję regeneracji PIN-u możesz złożyć w serwisie internetowym.
Po zalogowaniu przejdź do sekcji Ustawienia, a następnie wybierz Hasło i PIN.
Jeśli nie posiadasz hasła i nie możesz zalogować się do serwisu, udaj się do dowolnego oddziału Banku Pekao S.A.
w celu złożenia dyspozycji wygenerowania nowego PIN-u poprzez SMS lub przez telefon.
Możesz również skontaktować się z konsultantem pod numerami:
801 365 365 lub 42 683 82 32
w celu zamówienia PIN-u na adres korespondencyjny do Pekao24.
-
-
Hasło
-
To kod o długości od 8-16 znaków używany wraz z numerem klienta do logowania w serwisie internetowym lub serwisach bankowości mobilnej. Jest ustanawiany przez użytkownika podczas pierwszego logowania do ww. serwisów, a także w przypadku złożenia dyspozycji wygenerowania nowego numeru PIN na SMS lub u konsultanta TelePekao (wówczas hasło zostaje zresetowane i podczas logowania do serwisu internetowego lub bankowości mobilnej, w pierwsze cztery pola przeznaczone do wprowadzenia hasła należy wprowadzić numer PIN).
Hasło powinno zawierać od 8 do 16 znaków, składać się z cyfr, małych i wielkich liter
oraz znaków specjalnych (np.: ?, #, @, &) i nie powinno być słowem występującym w słowniku, ani hasłem używanym w innych serwisach internetowych.
Podobnie jak w przypadku PIN-u hasła nie należy udostępniać osobom trzecim.
Ustanawiając hasło, możesz sprawdzić poziom jego bezpieczeństwa. Siła hasła wyznacza stopień jego skomplikowania i zależy od długości oraz rodzaju użytych znaków.
Dodatkowym zabezpieczeniem przy kolejnych próbach logowania jest maskowanie hasła, wówczas w celu zalogowania należy w puste pola wprowadzić wybrane losowo przez system znaki z ustanowionego przez Ciebie hasła.
Ze względów bezpieczeństwa zalecamy regularną zmianę hasła, np. w odstępach 30-dniowych. W tym celu po zalogowaniu przejdź do sekcji USTAWIENIA i wybierz opcję "Hasło i PIN".
UWAGA: nowe hasło powinno się różnić od haseł wykorzystywanych dotychczas.
Nie pamiętasz hasła do Pekao24?
Jeśli pamiętasz PIN do Pekao24, zadzwoń do konsultanta pod numer
801 365 365 lub 42 683 82 32
w celu zresetowania hasła.
Jeśli nie pamiętasz numeru PIN, udaj się do dowolnego oddziału Banku Pekao S.A. w celu wygenerowania nowego PIN-u, na podstawie którego ustanowisz nowe hasło do Pekao24.
-
-
Silne uwierzytelnienie
-
Podczas logowania do serwisów Pekao24 poprosimy Cię dodatkowo o wprowadzenie bezpłatnego kodu autoryzacyjnego z SMS-a lub o potwierdzenie logowania w aplikacji PeoPay – w zależności od Twojego wyboru.
Ta dodatkowa weryfikacja Twojej tożsamości (tzw. silne uwierzytelnienie) będzie wymagana:- przy pierwszym logowaniu lub gdy od ostatniego logowania minęło ponad 90 dni,
- podczas sprawdzenia historii konta za okres wcześniejszy niż 90 dni wstecz,
- podczas pobierania trzeciego i starszych wyciągów bankowych.
-