Zmiany sposobu potwierdzania transakcji
internetowych kartami
Zmieniamy sposób zatwierdzania transakcji internetowych kartami płatniczymi dla klientów, którzy nie maja dostępu do serwisu internetowego Pekao24 oraz dla wszystkich kart biznesowych.
Sposób zatwierdzania transakcji internetowych dla użytkowników kart indywidualnych, którzy mają dostęp do bankowości internetowej Pekao24 lub używają Apple Pay nie zmienia się.
Zachęcamy, aby rozpocząć korzystanie z bankowości internetowej Pekao24. Bankowość Internetowa to wygodny i prosty sposób na korzystanie z usług banku.
Na czym polega zmiana
Aktualnie jeśli płacisz kartą na stronach z zabezpieczeniem 3-D Secure, prosimy Cię o zatwierdzenie transakcji jednorazowym kodem, który otrzymujesz na numer telefonu. Po zmianie dodatkowo poprosimy Cię o podanie kodu e-PIN przypisanego na stałe do Twojej karty.
Jak uzyskasz kod e-PIN?
Po otrzymaniu kodu e-PIN zapamiętaj go i nie ujawniaj innym osobom. Kod e-PIN jest poufnym kodem identyfikacyjnym, przypisanym do Twojej karty.
Jak zapłacisz w internecie kartą płatniczą?
Jeśli będziesz płacić karta na stronie internetowej, system poprosi Cię, aby podać:
Dlaczego wprowadzamy te zmiany?
Do wprowadzenia zmian jesteśmy zobowiązani przepisami prawa, które wprowadzają obowiązek stosowania silnego uwierzytelnienia podczas dokonywania płatności elektronicznych.
Te przepisy znajdziesz w znowelizowanej ustawie o usługach płatniczych (wdrażającej wymogi Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. – tzw. dyrektywy PSD2) i w Rozporządzeniu Delegowanym Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r.
Sposób zatwierdzania transakcji internetowych dla użytkowników kart indywidualnych, którzy mają dostęp do bankowości internetowej Pekao24 lub używają Apple Pay nie zmienia się.
Zachęcamy, aby rozpocząć korzystanie z bankowości internetowej Pekao24. Bankowość Internetowa to wygodny i prosty sposób na korzystanie z usług banku.
Na czym polega zmiana
Aktualnie jeśli płacisz kartą na stronach z zabezpieczeniem 3-D Secure, prosimy Cię o zatwierdzenie transakcji jednorazowym kodem, który otrzymujesz na numer telefonu. Po zmianie dodatkowo poprosimy Cię o podanie kodu e-PIN przypisanego na stałe do Twojej karty.
Jak uzyskasz kod e-PIN?
- Jeśli Twoją kartę wydaliśmy do 14.08.2020 (włącznie) i w ciągu ostatnich 12 miesięcy została nią wykonana chociaż jedna transakcja w internecie, kod e-PIN otrzymasz SMS-em na numer telefonu, na który otrzymujesz obecnie SMS-y autoryzacyjne do transakcji internetowych. Wysyłkę kodów e-PIN rozpoczniemy we wrześniu br. Po otrzymaniu kodu e-PIN, podczas kolejnej transakcji w internecie realizowanej z zabezpieczeniem 3-D Secure poprosimy Cię o podanie kodu e-PIN.
- Jeśli:
- w ciągu ostatnich 12 miesięcy Twoją kartą nie wykonano transakcji w internecie lub
- kartę wydaliśmy po 14.08.2020 r. lub
- nie pamiętasz e-PINu lub
- do 09.10.2020 nadal go nie masz, prosimy o kontakt z naszą infolinią pod numer 22 591 24 00. Konsultant zweryfikuje Twoją tożsamość i prześle kod e-PIN w wiadomości SMS na numer telefonu podany podczas wnioskowania o kartę. Jeśli nie mamy Twojego numeru telefonu lub zmienił się, zaktualizuj go w oddziale naszego banku.
Po otrzymaniu kodu e-PIN zapamiętaj go i nie ujawniaj innym osobom. Kod e-PIN jest poufnym kodem identyfikacyjnym, przypisanym do Twojej karty.
Jak zapłacisz w internecie kartą płatniczą?
Jeśli będziesz płacić karta na stronie internetowej, system poprosi Cię, aby podać:
- dane karty (numer karty, data ważności, kod CVC2/CVV2, który znajdziesz na pasku przeznaczonym na podpis użytkownika karty),
- 4-cyfrowy poufny kod e-PIN,
- kod autoryzacyjny, który wyślemy na twój telefon w wiadomości SMS po weryfikacji numeru e-PIN.
Dlaczego wprowadzamy te zmiany?
Do wprowadzenia zmian jesteśmy zobowiązani przepisami prawa, które wprowadzają obowiązek stosowania silnego uwierzytelnienia podczas dokonywania płatności elektronicznych.
Te przepisy znajdziesz w znowelizowanej ustawie o usługach płatniczych (wdrażającej wymogi Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. – tzw. dyrektywy PSD2) i w Rozporządzeniu Delegowanym Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r.
-
Pytania i odpowiedzi
-
-
Co to jest silne uwierzytelnienie?
Silne uwierzytelnienie to weryfikacja Twojej tożsamości lub tego, czy instrument płatniczy, którym płacisz (np. karta płatnicza) jest ważny. Ta weryfikacja polega na użyciu elementów od siebie niezależnych, należących do co najmniej dwóch następujących kategorii:- wiedza o tym, o czym wie wyłącznie użytkownik (np. kod e-PIN do transakcji internetowych, PIN do karty),
- coś, co ma tylko użytkownik (np. kody SMS, które przychodzą na numer telefonu użytkownika, numer karty),
- cechy charakterystyczne użytkownika (np. biometria).
-
Kiedy wymagamy silnego uwierzytelnienia przy transakcji kartą w internecie?
Stosujemy silne uwierzytelnienie w sytuacjach przewidzianych prawem. Obecnie silne uwierzytelnienie wymagane jest na wszystkich stronach internetowych, na których można płacić kartą, objętych zabezpieczeniem 3-D Secure. Docelowo silne uwierzytelnienie będzie standardem podczas każdej płatności kartą w Internecie.
-
Czy jeśli korzystam z bankowości internetowej Pekao24 lub PeoPay muszę używać kodu e-PIN ?
Nie, kod e-PIN będzie nadawany wyłącznie użytkownikom kart, którzy nie mają dostępu do bankowości internetowej Pekao24 i nie mogą potwierdzać transakcji kartowej za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Użytkownicy kart, którzy mają dostęp do bankowości internetowej Pekao24 (w tym PeoPay) potwierdzają transakcje kartowe zlecane w internecie w dotychczasowy sposób. To znaczy logują się do bankowości elektronicznej i podają kod autoryzacyjny SMS lub zatwierdzają transakcję w PeoPay.
-
Czy nadanie i wysłanie przez bank SMS-a z kodem e-PIN jest bezpłatne?
Tak, każde nadanie i wysyłka kodu e-PIN jest bezpłatna. Nie obciążamy klientów żadnymi kosztami za wysyłkę e-PINów, zarówno pierwszą jak i kolejną, np. gdy zapomnisz swój dotychczasowy e-PIN.
-
Co mam zrobić, jeśli nie dostanę, zgubie lub zapomnę e-PIN?
W takich przypadkach kontaktuj się z infolinią banku pod numerem 22 591 24 00. Konsultant zweryfikuje Twoją tożsamość w trakcie rozmowy telefonicznej i wyśle do Ciebie e-PIN. Podobnie postępujesz jeśli:- w ciągu ostatnich 12 miesięcy Twoja kartą nie była wykonana żadna płatność w internecie,
- kartę wydaliśmy po 14.08.2020 r.,
-
Co to jest Pekao24 i PeoPay?
Pekao24 to usługa bankowości elektronicznej i usługa bankowości telefonicznej naszego banku. PeoPay jest częścią usługi bankowości elektronicznej Pekao24. Dzięki tym usługom masz dostęp do swojego rachunku i możliwość realizacji wielu dyspozycji takich jak: zastrzeganie karty, zmiana PIN, natychmiastowe przelewy Express Elixir.
Definicje wspomnianych pojęć znajdziesz tutaj.
-
-