14 sierpnia 2019 r. Bank Pekao S.A. wycofał stare metody autoryzacji, takie jak:

  • karta kodów jednorazowych
  • aplikacja PekaoToken
  • token w postaci osobnego urządzenia.

W związku z powyższym prosimy o zmianę na jedną z dwóch dostępnych w Pekao24 metod autoryzacji:

  • bezpłatną autoryzację dzięki aplikacji mobilnej PeoPay,
  • kody SMS (płatne w wysokości 20 groszy za każdy SMS*).

Całkowite wycofanie starych metod wynika ze zmian w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych,  wprowadzonych ustawą o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1075), mających na celu m.in. podniesienie bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej.

* nie dotyczy posiadaczy rachunków: Konto Świat Premium, Eurokonto Premium Plus, Eurokonto Prestiżowe, Eurokonto Srebrne (do 10 szt. SMS‑ów), Eurokonto MAX, Eurokonto Złote, Eurokonto Private Banking.

  • Na czym polega autoryzacja mobilna PeoPay?

    • Autoryzacja mobilna PeoPay jest bardzo prostą metodą. Po złożeniu dyspozycji np. przelewu w serwisie internetowym logujesz się do aplikacji PeoPay i zatwierdzasz jednym przyciskiem operację. To wszystko! Nie musisz przepisywać kodu z telefonu do komputera.

      Poza tym nie płacisz za korzystanie z tej metody autoryzacji.

      Zobacz jak łatwa jest autoryzacja z PeoPay

      Dzięki aplikacji PeoPay możesz zatwierdzić operacje zlecone w serwisie internetowym Pekao24 oraz u konsultanta TelePekao. Operacje zlecane w PeoPay na kwotę powyżej 200 zł zatwierdzisz bezpłatnym kodem SMS* (transakcje na kwotę do 200 zł zatwierdzane są PIN-em lub biometrią).

      Jeśli nie masz jeszcze zainstalowanej aplikacji PeoPay na swoim telefonie, możesz ją pobrać ze sklepu Google Play (na Android) lub App Store (na iOS, np. iPhone).

      Więcej o PeoPay

      Korzystanie z aplikacji wymaga dostępu do internetu.

      * dotyczy to klientów, którzy wybiorą autoryzację mobilną PeoPay

  • Na czym polega autoryzacja kodami SMS?

    • Po złożeniu dyspozycji np. przelewu w serwisie internetowym Pekao24 otrzymujesz SMS z kodem autoryzacyjnym, który należy przepisać do Pekao24 i zatwierdzić operację.

      Kodami SMS można zatwierdzać operacje zlecane we wszystkich serwisach Pekao24 (poza przelewami w PeoPay na kwotę poniżej 200 zł, które zatwierdza się PIN‑em do aplikacji).

      Opłata za SMS z kodem autoryzacyjnym wynosi 20 gr. *

      * nie dotyczy posiadaczy rachunków: Konto Świat Premium, Eurokonto Premium Plus, Eurokonto Prestiżowe, Eurokonto Srebrne (do 10 szt. SMS‑ów), Eurokonto MAX, Eurokonto Złote, Eurokonto Private Banking.

  • Nie wiesz którą metodę wybrać?

    • Zdecydowanie proponujemy wybranie autoryzacji mobilnej PeoPay.

      Jest to metoda bezpłatna, nowoczesna i bezpieczna.

      Dodatkowo dzięki aplikacji PeoPay masz stały dostęp do swoich finansów. Możesz na bieżąco sprawdzać saldo i historię konta, zlecić przelew, spłacić kartę.

      Więcej o PeoPay

  • Gdzie mogę zmienić metodę autoryzacji?

    • Obecną metodę autoryzacji możesz zmienić w:

      • serwisie internetowym Pekao24 – kliknij tutaj, aby zalogować się do serwisu,
      • po zalogowaniu przejdź do sekcji USTAWIENIAZARZĄDZANIE AUTORYZACJĄ i w sekcji Alternatywne metody, w linii z PeoPay lub kody SMS kliknij Ustaw jako aktywną:

      • serwisie konsultantów TelePekao pod numerem 42 68 38 232 lub 801 365 365,
      • dowolnym oddziale Banku Pekao S.A.
  • Czy mogę korzystać z Pekao24, jeśli jeszcze nie zmieniłem starej metody autoryzacji?

    • Jeśli zalogujesz się do serwisu internetowego Pekao24 otrzymasz komunikat o konieczności zmiany metody autoryzacji na kody SMS lub autoryzację mobilną PeoPay i tylko ta funkcja będzie dostępna w Pekao24 (pozostałe funkcje serwisu zostaną odblokowanie po dokonaniu zmiany metody autoryzacji). Komunikat przekieruje Cię bezpośrednio do sekcji, w której można dokonać zmiany. Wybór nowej metody autoryzacji będzie wymagał użycia dotychczasowej metody, czyli podania kodu z tokena lub PekaoTokena lub z kodu z karty kodów jednorazowych.

      Jeśli do tej pory korzystałeś z karty kodów jednorazowych i wszystkie kody zostały już wykorzystane, zapraszamy Cię do dowolnego oddziału Banku Pekao S.A. w celu dokonania zmiany metody autoryzacji:

      Możesz zalogować się do aplikacji PeoPay i sprawdzić saldo i historię rachunku, jednak nie zrealizujesz operacji wymagającej użycia metody autoryzacji.

      Jeśli masz pytania, wątpliwości skontaktuj się z naszymi konsultantami pod numerem 42 683 82 32 lub 801 365 365 (opłaty za połączenie wg cennika operatora) lub dowolnym oddziałem Banku Pekao S.A.

      Więcej o metodach autoryzacji dostępnych w Pekao24

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów. 

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przyjmuję do wiadomości, że mogę  w dowolnym momencie wycofać tę zgodę np. poprzez jej odznaczenie pod klauzulą informacyjną cookies, znajdującą się na stronie. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator danych
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Podmioty z Grupy Kapitałowej Banku - pełna lista dostępna jest tutaj
Zaufani Partnerzy - pełna lista dostępna jest tutaj

Cele przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
2. Świadczenie usług Banku
3. Dopasowanie treści witryn internetowych Banku do Twoich zainteresowań
4. Wykrywanie botów i nadużyć w usługach Banku
5. Pomiary statystyczne i udoskonalenie usług Banku

Podstawy prawne przetwarzania danych
1. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług Banku - prawnie uzasadniony interes Banku
2. Marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne, dotyczący produktów lub usług podmiotów trzecich (podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy) - Twoja dobrowolna zgoda
3. Usługi Banku - niezbędność przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy
4. Pozostałe cele - Uzasadniony interes Banku

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora, w tym agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa Podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufani Partnerzy.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; sprzeciwu wobec przetwarzania, inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych.

Więcej szczegółów
Klauzula Informacyjna Cookies
Polityka prywatności

Polityka prywatności Akceptuję