Strona w języku ukraińskim:
Dowiedz się więcej o autoryzacji operacji zlecanych w aplikacji PeoPay i serwisie internetowym Pekao24 oraz metodach identyfikacji klienta.  

Tworząc Pekao24 zadbaliśmy o to, aby korzystanie z usługi było nie tylko wygodne, ale także w pełni bezpieczne. Wszelkie informacje przekazane przez naszych klientów są chronione zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i zachowania poufności. W Pekao24 dostęp do rachunku jest chroniony wielopoziomowym systemem zabezpieczeń. Do identyfikacji klienta w usłudze Pekao24 używane są: numer klienta, hasło, silne uwierzytelnianie, logowanie dwuskładnikowe.

Dla Twojego bezpieczeństwa niektóre operacje zlecane w Pekao24 (w tym aplikacji PeoPay) wymagają potwierdzenia kodem autoryzacyjnym.

Metodę autoryzacji możesz wybrać podczas aktywacji Pekao24 w oddziale banku lub zmienić ją na inną korzystając z ustawień dostępnych m.in. w serwisie internetowym (w sekcji Bezpieczeństwo -> Metoda autoryzacji) np. bezpłatną autoryzację w aplikacji PeoPay.

 

W zależności od serwisu Pekao24 rozróżniamy następujące metody autoryzacji:
  Serwis internetowy Aplikacja PeoPay Serwis konsultantów
Autoryzacja PeoPay x   x
Kod SMS x   x
PIN   x  
Biometria*   x  


*dotyczy zleceń płatniczych do 120 zł.
Jak zmienić obecną metodę autoryzacji na inną, np. mobilną PeoPay?

  • zaloguj się do serwisu internetowego Pekao24 (www.pekao24.pl), przejdź do sekcji Ustawienia -> zakładka Bezpieczeństwo i w sekcji Metoda autoryzacji kliknij Zmień.

Zaloguj się do Pekao24>

  • lub skontaktuj się z konsultantem pod numerem telefonu 519 222 222 (opłata wg cennika operatora).
  • Autoryzacja PeoPay

    • Bezpłatna i najbezpeczniejsza metoda autoryzacji przelewów za pomocą powiadomień push w aplikacji PeoPay. Dzięki niej można zatwierdzać operacje zlecone:
       - w serwisie internetowym Pekao24,
       - za pośrednictwem konsultanta infolinii banku.

      Autoryzacja za pomocą powiadomień push w PeoPay to wygodny i szybki sposób akceptowania operacji, ponieważ nie trzeba przepisywać kodów SMS, wystarczy akceptacja operacji w aplikacji.
      Z tej metody autoryzacji można korzystać na smartfonach z najnowszymi wersjami aplikacji PeoPay na systemy Android i iOS i dostępem do internetu. Jeśli wybierzesz autoryzację mobilną, operacje zlecane w PeoPay na kwotę powyżej 120 zł zatwierdzisz kodem PIN (transakcje na kwotę do 120 zł zatwierdzane są biometrią lub PIN-em).

      W przypadku osób, które korzystają z autoryzacji za pomoca kodów SMS we wszystkich serwisach Pekao24, pobieramy opłaty za SMS-y autoryzacyjne zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat.

      Dowiedz się więcej o autoryzacji mobilnej PeoPay

      • Pytania i odpowiedzi

        • Jak zacząć korzystać z autoryzacji mobilnej PeoPay?
          Upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji PeoPay dostępnej w Sklepie Play (Android) lub App Store (iOS), a następnie zmień metodę autoryzacji na „PeoPay”. Zmiana metody autoryzacji na PeoPay jest dostępna w bankowości internetowej Pekao24, na infolinii oraz w oddziale banku.

          Na ilu urządzeniach mogę korzystać z autoryzacji mobilnej?
          Na wszystkich (max. 3), na których jest aktywna aplikacja PeoPay.

          W których serwisach mogę korzystać z autoryzacji mobilnej?
          Możesz autoryzować mobilnie wszystkie operacje zlecone w bankowości internetowej Pekao24 i serwisie konsultantów.

          Jak potwierdzić operację, jeżeli nie otrzymałem powiadomienia PUSH?
          Wystarczy, że zalogujesz się do aplikacji PeoPay i po zalogowaniu potwierdzisz operację oczekującą na zatwierdzenie.
          Jeżeli regularnie nie otrzymujesz powiadomień dotyczących realizowanych operacji, sprawdź ustawienia smartfona i uprawnienia aplikacji PeoPay:
          1. W pierwszej kolejności sprawdź czy Twój smartfon jest odpowiednio skonfigurowany, w tym celu upewnij się, że:
          a) smartfon jest połączony z internetem,
          b) nie jest włączony tryb samolotowy / tryb offline,
          c) powiadomienia nie są zablokowane, gdy korzystasz z trybu „Nie przeszkadzać”.
          2. Następnie sprawdź czy aplikacja PeoPay ma nadane w systemie uprawnienia do wyświetlania powiadomień:
          a)  dla systemu Android – wejdź w „Ustawienia” - „Aplikacje” i wybierz PeoPay, a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne (ścieżka może różnić się w zależności od wersji Androida i modelu telefonu) i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
          b) dla systemu iOS - wejdź w „Ustawienia” – „Powiadomienia” i wybierz PeoPay a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
          Alternatywnie, dla każdej operacji możesz także przełączyć się na potwierdzenie kodem SMS, wystarczy kliknąć w link dostępny na podsumowaniu operacji. Kod wysyłany jest na numer telefonu wskazany do SMS, a sam kod jest płatny 0,20 PLN.

          Jak anulować operację?
          Na ekranie ze szczegółami operacji w PeoPay  naciśnij  „X” i potwierdź anulowanie operacji.

          Ile czasu mam na akceptację operacji?
          Operację możesz  zautoryzować mobilnie w ciągu 3 minut. Po upływie tego czasu operacja zostanie anulowana i aby ją wykonać  skorzystaj z linka zaprezentowanego w bankowości internetowej Pekao24

  • Autoryzacja kodem SMS

    • Autoryzacyjny kod SMS otrzymasz na numer telefonu, który podałeś w bankowości elektronicznej Pekao24.

      Każda wiadomość z kodem SMS zawiera zawsze 6 cyfr oraz informacje dotyczące zlecanej transakcji – realizując przelew nie zapomnij sprawdzić, czy zgadza się numer rachunku i kwota.

      Pobieramy opłaty za kody SMS zgodnie z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla klientów detalicznych.

  • Autoryzacja kodem PIN do bankowości mobilnej w PeoPay

    • Czterocyfrowy kod PIN ustalasz przy pierwszym logowaniu do aplikacji PeoPay. Korzystasz z niego, aby zatwierdzić np.: 

      • przelew na numer telefonu, 
      • płatność w sklepie internetowym, 
      • wypłatę z bankomatu 
      • czy potwierdzić zmianę ustawień.
         
  • Autoryzacja biometrią

    • Odcisk palca to biometryczna metoda autoryzacji w bankowości mobilnej PeoPay na telefonach, które mają wbudowany czytnik linii papilarnych.

      Odciskiem palca możesz zatwierdzić transakcje do 120 zł:

      • niezdefiniowany wcześniej przelew krajowy (w tym do US i ZUS),
      • przelew krajowy zdefiniowany (wymaga dodatkowej autoryzacji, jeśli tak go zapisałeś),
      • przelew na numer telefonu,
      • wpłatę bezpośrednią,
      • doładowanie dowolnego telefonu komórkowego.
         
  • Identyfikacja za pomocą numeru klienta

    • Numer klienta to unikalny numer przypisany przez nasz system do każdego klienta, służący do identyfikacji we wszystkich serwisach Pekao24.

      Numer klienta zapisany jest m.in. w Karcie Klienta Banku oraz na Umowie dotyczącej rachunku osobistego.

      Jeśli nie możesz odszukać Umowy ani Karty Klienta Banku, skontaktuj się z konsultantem pod numerem telefonu: 519 222 222.

      Po poprawnej identyfikacji konsultant przekaże Ci Twój numer klienta.

      Numer ten możesz sprawdzić także w dowolnej placówce naszego banku.
       

  • Identyfikacja za pomocą hasła i hasła maskowanego

    • Hasło to kod o długości od 8-16 znaków używany wraz z numerem klienta do logowania w serwisie internetowym Pekao24. 
      Hasło jest ustanawiane przez użytkownika podczas pierwszego logowania do Pekao24, a także w przypadku złożenia dyspozycji wygenerowania nowego numeru PIN na SMS w oddziale lub na infolinii.

      Hasło powinno

      • zawierać od 8 do 16 znaków, 
      • składać się z cyfr, małych i wielkich liter,
      • oraz znaków specjalnych (np.: ?, #, @, &).

      Hasło nie powinno:

      • być słowem występującym w słowniku, 
      • być hasłem używanym w innych serwisach internetowych.

      Ustanawiając hasło, możesz sprawdzić poziom jego bezpieczeństwa. Siła hasła wyznacza stopień jego skomplikowania i zależy od długości oraz rodzaju użytych znaków.

      Dodatkowym zabezpieczeniem przy kolejnych próbach logowania jest maskowanie hasła, wówczas w celu zalogowania należy w puste pola wprowadzić wybrane losowo przez system znaki z ustanowionego przez Ciebie hasła.

  • Identyfikacja za pomocą silnego uwierzytelnienia

    • W serwisie Pekao24 udostępniamy obowiązkowe i zalecane metody weryfikacji Twojej tożsamości:  

      1. Potwierdzenie kodem autoryzacyjnym z SMS-a lub aplikacją PeoPay
        - przy pierwszym logowaniu – obowiązkowo
        oraz obowiązkowo, jeśli nie korzystasz z metod zalecanych (logowania dwuskładnikowego lub zaufanego urządzenia):
        - gdy od ostatniego logowania z silnym uwierzytelnieniem minęło ponad 90 dni,
        - kiedy chcesz sprawdzić historię konta starszą niż 90 dni,
        - gdy pobierasz trzeci z kolei lub starszy wyciąg bankowy,
        - podczas zlecania niektórych płatności,
        Poprosimy Cię również o autoryzację kodem SMS lub aplikacją PP przy operacjach, które mogą wiązać się z ryzykiem oszustwa.
      2. Logowanie dwuskładnikowe – zalecane
        zwiększające Twoje bezpieczeństwo, dodatkowe zabezpieczenie podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24, polegające na użyciu aplikacji PeoPay lub klucza sprzętowego. Więcej informacji
      3. Logowanie na zaufanym urządzeniu - zalecane
        pozwala na szybsze logowanie się do serwisu Pekao24 (z pominięciem ekranu o dodaniu urządzenia do zaufanych) oraz na zapamiętanie numeru klienta.

      W przypadku aplikacji PeoPay każde urządzenie, na którym aktywujesz aplikację staje się automatycznie urządzeniem zaufanym.

      Jeśli do aplikacji logujesz się biometrią (odciskiem palca, Face ID), poprosimy Cię o dodatkowe uwierzytelnienie PIN-em-em:

      • gdy od ostatniego logowania z silnym uwierzytelnieniem (PIN-em) minęło ponad 90 dni,
      • kiedy chcesz sprawdzić historię konta starszą niż 90 dni,
      • gdy pobierasz trzeci z kolei lub starszy wyciąg bankowy,
      • podczas zlecania niektórych płatności,
      • oraz przy operacjach, które mogą wiązać się z ryzykiem oszustwa. 


      Sprawdź jak zdalnie odzyskać dostęp do Pekao24 i odblokować aplikację PeoPay
       

  • Identyfikacja behawioralna

    • Włącz dodatkową ochronę w serwisie internetowym Pekao24 i aplikacji PeoPay. 
      Dzięki włączeniu ochrony behawioralnej możemy stworzyć Twój indywidualny profil, oparty np. na sposobie w jaki piszesz na klawiaturze i jak poruszasz kursorem na ekranie komputera lub palcem po wyświetlaczu telefonu. Taki profil pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa Twoich danych i pieniędzy w bankowości elektronicznej.  

      Dowiedz się więcej na temat usługi i sprawdź, jak włączyć ochronę behawioralną. 

Aplikacja PeoPay i serwis internetowy Pekao24 to część usługi bankowości elektronicznej Banku Pekao S.A. Definicję tego pojęcia znajdziesz tutaj. Pełne informacje o PeoPay znajdziesz tutaj, a na temat serwisu Pekao24 tutaj